מעבר לקשת

ביום חמיישי האחרון יצא לדרך שבוע "שרוכי הקשת",פרויקט הדגל השנתי של הארגון הבריטי "סטונוול", הפועל למען זכויות להט"ב.  גם השנה הצטרפו קבוצות הפרמייר ליג ליוזמה והופיעו  עם צבעי הקשת מגוון דרכים, כולל באתרי הקבוצות ואתר הפריימרליג, ששינו ברשתות החברתיות את סמלן לצבעי דגל הגאווה.

Clubs and communities are stronger when everyone feels welcome, and it’s down to all of us to make that happen.

The Premier League stands proudly alongside @stonewalluk in promoting equality and diversity ???? https://t.co/IGvfdWCHO5#RainbowLaces ????️‍???? pic.twitter.com/8SAsKbn3sj

— Premier League (@premierleague) November 30, 2018

מאז הקמתו ב-1989,מקיים סטונוול, לצד פעילות ציבורית ופוליטית, גם פעילות על מגרשי הכדורגל, בניסיון להפוך את המשחק לפתוח לכולם, ולאפשר לאוהדים, שופטים, מאמנים ושחקנים לא לפחד להיות בעלי כל העדפה מינית או הגדרה זהותית שהן ועדיין להיות חלק אינטגרלי מהמשחק. במסגרת פעילות זו, הקים הארגון גם את קבוצת הכדורגל הראשונה בעולם שהייתה פתוחה להומואים מוצהרים. מלבד הפעלת קבוצת הכדורגל, פועל הארגון להעמקת ההשפעה על השיח סביב כדורגל וקבלת קהל ושחקנים מהקהילה הלהט"בית על כל גווניה במגרשי הכדורגל.

כאמור, השבוע מתקיים פרויקט הדגל של הארגון בתחום הכדורגל כאשר גם הפעם החליטו בפרמייר ליג, איגוד השופטים, התאחדות הכדורגל וגם EFL (שלושת הליגות המקצועיות הנמוכות יותר) להצטרף ליוזמה וייקחו חלק בפרויקט שרוכי הנעליים של סטונוול.

צוות שיפוט, במסגרת שבוע "שרוכי הקשת" של ארגון סטונוול. (צילום: (Photo by Tony Marshall /Getty ImagesIL)

רגע השיא של הפרויקט הוא כמובן משחקי הליגה של הפרמייר ליג והסופר ליג . בהם יעלו הקפטנים של הקבוצות הגדולות בכדורגל הנשים והגברים עם סרטי הקפטן בצבעי הקשת. לפני המשחקים הצטלמו באופן חגיגי קפטני קבוצות הגברים והנשים של צ’לסי, מנצ’סטר סיטי, טוטנהאם ועוד במטרה להעלות את המודעות כנגד הומופוביה במגרשים.

הפרמיירליג תוסיף את סמל הגאווה למעמד הכדורים בתחילת המשחק, קרנות הקרן ולוחות השופטים. כל קבוצות הפרמיירליג יתמכו בקמפיין "להפוך את המשחק של כולם" על ידי כך שילבשו סרטי קפטנים בצבעי הקשת, תוכניות משחק ובכל ארבעת הליגות הבכירות יופיעו השחקנים והשופטים עם שרוכי קשת בענן כחלק מהתמיכה בפרויקט.

תוכניית המשחק בין האדרספילד לברייטון, במסגרת שבוע "שרוכי הקשת" של ארגון סטונוול. (צילום: Marc Atkins/Getty ImagesIL)

כחלק מציון הדרך וההתגייסות של התאחדות הכדורגל האנגלית. ביום שישי נערך משחק חגיגי והיסטורי של קבוצת סטונוול מהליגה ה-11 באנגליה באצטדיון הלאומי וומבלי, בו ניצחה סטונוול את ווילברפורס וונדרס בתוצאה 3:1.בכניסה למגרש הופיעה קשת חגיגית דיגיטלית וגם על מסך התוצאות הוסיפו בהתאחדות האנגלית את הסמל המפורסם של קהילת הלהט"ב.

We're incredibly proud to host tonight's Middlesex County Football League fixture @StonewallFC vs @afcwilberforce at @wembleystadium.

This game celebrates the beginning of our new relationship with @stonewalluk to ensure that the game is for all ⚽???? pic.twitter.com/sultTtiujn

— The FA (@FA) November 30, 2018

למרות הכל, עדיין צריך לזכור שבשאר שבועות השנה כדורגל הגברים מציג תמונה אחרת לגמרי. מגרשי הכדורגל ברחבי אנגליה ורב העולם, הם מקומות שיש בהם אין סוף אלימות, גזענות ושנאת נשים. מבחן הסובלנות האמיתי של קבוצות הפרמיירליג יהיה כאשר יהיה שחקן כדורגל מספיק אמיץ לחשוף את העדפותיו המיניות בזמן שהוא שחקן הרכב פעיל.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website