משרד הבריאות החל בביצוע סקר סרולוגי ל-70 אלף בני אדם לאומדן ההידבקות בקורונה

קופות החולים החלו לבצע השבוע סקר סרולוגי נרחב , במטרה לקבל אומדן של הידבקות בנגיף הקורונה בקרב הציבור הישראלי ולאתר מוקדי התפרצות. הבדיקות החלו בראשון השבוע, ויקיפו 70 אלף אזרחים, כחלק מהליך של בדיקת דם שגרתית.

בתחילת מאי רכש משרד הבריאות 2.5 מיליון ערכות לבדיקות סרולוגיות, במטרה לבצע סקרים נרחבים. ביצוע הבדיקות התעכב, בין היתר עקב מחסור בעובדי מעבדות רפואיות שיפענחו את הבדיקות ועל מנת לתקף את מהימנות ערכות הבדיקה.

בדיקה סרולוגית היא בדיקת דם לאיתור נוגדנים או חלבונים שמערכת החיסון מייצרת כדי לזהות ולהילחם בגורמים מזיקים כמו נגיפים. מערכת החיסון מפתחת נוגדנים ייחודיים לכל מזיק שאיתו היא מתמודדת, שנשארים בגוף לפרק זמן משתנה אחרי ההחלמה כדי לעזור למערכת החיסונית לזהות את הפולש אם יבוא שוב. מחקר סיני שנערך בעקבות התפרצות הקורונה מצא כי כמעט כל המחלימים מקורונה פיתחו נוגדנים.
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

עריכת בדיקות סרולוגיות לקבוצת מדגם יכולה לתת תמונה מדויקת בדיעבד של שיעור האנשים שנדבקו בנגיף בקרב אוכלוסיה מסוימת, למשל – תושבים ביישוב מסוים או צוות רפואי בבית חולים, וכן לסייע במענה על שאלות מדעיות, כגון – מה שיעור האנשים באוכלוסיה שנדבקו בנגיף אך לא הופיעו אצלם תסמינים. הבדיקות הסרולוגיות אינן יעילות כדי לבדוק אם אדם חולה עכשיו בקורונה, מכיוון שלאדם שחלה לוקח בערך שבועיים לפתח נוגדנים נגד הנגיף. עם זאת, הן מדויקות יותר מבדיקות PCR, הבדיקות הנפוצות כיום, שבודקות האם חלקי הנגיף עצמו נמצאים ברוק או ריר.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website