משרד הבריאות: כל המגיעים מסין נדרשים לשהות 14 יום בבית, עובדים יפוצו על היעדרות

מחריפים את צעדי ההתגוננות מנגיף הקורונה: משרד הבריאות הודיע אתמול (חמישי) כי כל אדם ששהה בסין בשבועיים האחרונים נדרש שלא להגיע למקומות ציבוריים במשך שבועיים מיום חזרתו, גם אם לא חווה תסמינים כלשהם של וירוס הקורונה – שיעול, עליית חום וקוצר נשימה. הסיבה להחלטה היא חשש מתקופת דגירה של הווירוס בטרם הופעת המחלה, שבה הוא עלול להיות מידבק. המשמעות היא כי עובדים ששהו בסין נדרשים שלא להגיע למקומות עבודתם. המשרד הודיע כי ידאג לצו שיפצה את העובדים על ימי ההיעדרות.

שבועיים מהתפרצות הנגיף במחוז חובאי שבסין, הכריז ארגון הבריאות העולמי על מצב חירום עולמי. עד כה זוהו בסין 9,692 מקרים של הידבקות בנגיף, ושיעור הנפטרים עלה ל-213. בארגון הביעו שביעות רצון משיתוף הפעולה של ממשלת סין בהעברת מידע ובמניעת התפשטות הנגיף. עד כה לא התגלו מקרי קורונה בישראל, אך במשרד הבריאות מעריכים כי מדובר ב"עניין של זמן" עד להופעת הווירוס בישראל.

שר הבריאות ליצמן ומנכ"ל משרד הבריאות במסיבת עיתונאים על מגפת הקורונה. 30 בינואר 2020 (צילום: אבשלום ששוני/פלאש90)

במכתב עליו חתום מנכ"ל המשרד משה בר סימן טוב נכתב כי "משרד הבריאות מנחה את מי שהיה בסין ב-14 הימים האחרונים (כלומר החל מה-16 בינואר – ד.א.), גם לשהות קצרה, לא לצאת למרחב הציבורי ולא לשהות במקומות ציבוריים ובכלל זה מוסדות חינוך מקומות עבודה, תחבורה ציבורית, מקומות בילוי וקניות, בתי חולים ומרפאות, לתקופה של 14 ימים ממועד השהייה האחרונה בסין". אם לא הופיעו תסמיני הוירוס בתוך 14 ימים ניתן לחזור לפעילות רגילה. לפי המכתב, "הנחייה זאת ניתנת בשל התפשטות המחלה הנגרמת על ידי נגיף הקורונה החדש בסין ובמדינות נוספות וכדי למנוע ככל הניתן את התפשטותה בישראל".
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

בר סימן טוב מציין כי היעדרות מהעבודה בתקופה זו, המכונה ‘תקופת הדגירה’, תיחשב כהיעדרות בשל מחלה באמצעות צו שיוציא משרד הבריאות. לפיכך אין צורך לפנות לרופא המשפחה להוצאת אישור מחלה, והעובד יזכה בימי המחלה על ידי הצגת אישור על המועד בו עזב את סין.

עוד הנחה בר סימן טוב כי במקרה של הופעת שיעול, חום או קוצר נשימה יש לפנות לרופא המטפל בקופת החולים או בחדר המיון וליידע מראש את הגורם הרפואי על הגעת מטופל ששהה בסין. בביקורים אלו מתבקשים המטופלים להימנע מנסיעה בתחבורה הציבורית ולחבוש מסיכה כירורגית למניעת הדבקה.

במשרד הבריאות נערכים להגעה אפשרית של וירוס הקורונה לישראל. בהודעת סיכום של ישיבת צוות לטיפול במגיפות שנערכה ברביעי בערב נכתב כי "בדיון היתה הסכמה מדעית של כל אנשי המקצוע, כי בישראל ובכל מדינה אחרת בעולם אין יכולת למנוע הרמטית את כניסת נגיף הקורונה החדש לישראל והגעתו לישראל היא ככל הנראה רק עניין של זמן". עוד צוין כי "משרד הבריאות נמצא בקשר מתמיד עם ארגון הבריאות העולמי וגורמים נוספים בעולם ועם מיטב המומחים בישראל". המשרד העלה אתר מיוחד בנושא וירוס הקורונה עם הנחיות להתגוננות ומענה לשאלות נפוצות בנושא.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website