משרד הרווחה והקרן לידידות הקימו קופות סיוע חירום למשפחות וקשישים

משרד הרווחה והקרן לידידות הקימו קופות סיוע חירום ב-140 רשויות מקומיות. מטרת הקופות, לאפשר סיוע מהיר וגמיש למשפחות וקשישים שמצבם התדרדר בעקבות משבר הקורונה.

העלות של קופות החירום היא 6 מיליון ש"ח – 5 מיליון ש"ח מהרווחה ומיליון מהקרן לידידות. קופות החירום יסייעו לאלפי משפחות וקשישים מטופלי רווחה שמצוקתם החריפה עקב משבר הקורונה. באמצעות קופות החירום יוכלו העובדים הסוציאליים ברשויות לספק סיוע מהיר וגמיש במגוון צרכים בסיסיים כגון מזון, צרכים רפואיים, מוצרי חשמל חיוניים, ביגוד וריהוט בסיסי. גובה הסיוע יעמוד על סך של עד 2000 ש"ח ליחיד ועד 4000 ש"ח למשפחה והוא יינתן על פי שיקול דעתם המקצועי של עובדי הרווחה ברשות.

נשיאת הקרן לידידות, יעל אקשטייין ושר העבודה והרווחה איציק שמולי (צילום: אוליביה פיטוסי)

תכנית הקופות הושקה על רקע נתונים מדאיגים של עלייה של 68% בפנייה של אזרחים למחלקות הרווחה. בנוסף לכך, סקר שנערך לאחרונה על ידי מכון גאוקרטוגרפיה בעבור הקרן לידידות הצביע על היקף ההשפעה העצום של משבר הקורונה על מצבם הכלכלי של חלקים נרחבים בציבור. על פי הנתונים, חמישית מהנשאלים (21%) העידו על אובדן של מחצית מהכנסות משק הבית ולמעלה מכך, עקב המשבר, כארבעים אחוזים מהציבור (39.3%) מעידים כי נקלעו לקושי במימון הוצאות בסיסיות כגון מזון, תשלום חשבונות ושכירות.
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

שר הרווחה, איציק שמולי: "משבר הקורונה הגביר את המצוקה של האוכלוסיות החלשות בישראל. התקציב הגמיש שאנו מעמידים לרשויות המקומיות בשיתוף הקרן לידידות יאפשר מתן מענה מהיר ויעיל למצוקות מידיות של אוכלוסיות אלו ללא בירוקרטיה. אני מודה לקרן לידידות שעושה עבודה נפלאה בפריפריה החברתית ובישראל בכלל".

נשיאת הקרן לידידות, יעל אקשטייין: "עם פרוץ משבר הקורונה היה ניכר שזהו משבר כמותו לא ידענו עד כה ופעלנו מיידית לסיוע במזון לעשרות אלפי קשישים ולרכישת ציוד מציל חיים לבתי החולים. כעת המשבר הבריאותי הצטמצם אך מצב החירום הכלכלי עודנו בשיאו ומשימתנו העיקרית היא לסייע למשפחות וקשישים שנפגעו כלכלית מהגבלות הקורונה תוך שילוב זרועות עם משרד הרווחה והרשויות המקומיות. אנחנו מודים לשר וצוות המשרד על שיתוף הפעולה והרגישות החברתית העצומה שהם מפגינים בימים קשים אלו כלפי האוכלוסיות הרגישות ביותר".

Leave a Reply

Name *
Email *
Website