נגיף ללא גבולות | הקהילה היהודית בברוקלין נמצאת בלב התפרצות הקורונה

מגפת הקורונה ממשיכה להתפשט במהירות ברחבי העולם. מספר חולי הקורונה בארה"ב כפול ממספר החולים בסין, מניין המתים בצרפת וארה"ב קרוב למניין המתים בסין. בספרד מתו מקורונה פי שתיים מסין ובאיטליה פי שלוש.  מניין החולים שאובחנו כנשאי הנגיף ברחבי העולם עומד על 806,080, ו-39,575 בני אדם נפטרו כתוצאה מהמחלה (עד לזמן פרסום הכתבה).

ארצות הברית
ניו-יורק בדרך להיעשות למוקד התפרצות הקורונה הגדול ביותר בעולם עם למעלה מ-40,000 חולים בעיר עצמה, וקרוב ל-50,000 חולים במטרופולין (כולל ניו-ג’רזי). בשישה מדינות נוספות בארה"ב אובחנו למעלה מ-5,000 חולים. בתדרוך לעיתונאים שערך הלילה נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אמר כי למעלה ממיליון בדיקות מעבדה לזיהוי נגיף הקורונה בוצעו במדינה. טראמפ קרא לאזרחים להישאר קשובים להוראות "הבידוד החברתי" וציין כי "30 הימים הקרובים יהיו תקופה מאתגרת וחשובה". עוד הוסיף כי "לכל אחד מאיתנו יש תפקיד במלחמה המאתגרת הזו. כל אזרח, משפחה ועסק יכולים לעשות את השינוי בבלימת התפשטות הנגיף – זו המשימה הפטריוטית המשותפת של כולנו".

דונלד טראמפ: "אמר כי למעלה ממיליון בדיקות מעבדה לזיהוי נגיף הקורונה בוצעו במדינה" (צילום: AP Photo/Patrick Semansky).

הקהילה היהודית בברוקלין שרויה בלב התפרצות המגפה ואנשי חברא קדישא בשכונת בורו פארק בברוקלין הזהירו: אנחנו לא עומדים בעומס. מנחם בלום, איש החברא קדישא "שומרי הדת" בבורו פארק, צוטט באתר כיכר השבת כשאמר שאנשיו קורסים תחת עומס ההלוויות בשל מספר הנפטרים הגבוה. "אין מספיק נהגים להוציא את הנפטרים לבית הקברות", אמר בלום. "אנחנו צריכים מתנדבים, מי שיש לו מיני וואן ומוכן לקחת נפטר לבית הקברות". וסף רפפורט, רב מקהילת בורו פארק ששוחח עם מגזין "טאבלט" היהודי-אמריקני הסביר כיצד אופיה החברתי של הקהילה היהודית הוביל להפצת הנגיף: "יש לילות שאני עובר ב-10 חתונות ואומר מזל טוב. זה נחמד בדרך כלל, אבל עלול להתברר כקטלני". כמעט כל מאמר בעיתונות היהודית בניו יורק עוסק אך ורק בנגיף הקורונה. בתי הכנסת, השטיבלים והישיבות סגורים לחלוטין והרחובות נטושים. את השבת האחרונה קיבלו בניו יורק בתפילות בבית או בתפילות משותפות במרפסות. "בקהילה שלנו יש את האחרונים משורדי אושוויץ", רפפורט סיפר למגזין "טאבלט" בקול שבור. "אנחנו כרגע בסכנה שנאבד את כולם. זה דבר נורא לשאת על המצפון שלך, לשים את המסמר האחרון בארון הקבורה של הדור שלהם".
בארה"ב אובחנו 165,392 חולי קורונה, ו-3,182 בני אדם מתו מהמחלה.  
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

אוסטרליה
מגפת הקורונה ממשיכה להתפשט באוסטרליה עם מאות מאובחנים חדשים מדי יום. מנתונים שפרסמה הממשלה האוסטרלית נמצא כי שיעור הצעירים בקרב החולים הוא הגבוהה ביותר. על פי הנתונים שפורסמו 20.5% מהחולים באוסטרליה הם בני 20-29. עוד עולה מהנתונים כי רק 2.7% מבין מהמאובחנים הם קשישים בני 80 ומעלה אולם שיעורם של הקשישים בגיל זה בקרב המתי מהמחלה הוא 47%. בנוגע למגדרם של החולים באוסטרליה 51% מהמאובחנים הם גברים.

ראש ממשלת אוסטרליה סקוט מוריסון בדיון בינלאומי בנושא משבר מגפת הקורונה העולמית. 26 במרץ 2020. (Photo by Gary Ramage – Pool/Getty Images)

הממשלה האוסטרלית הודיע כי תעביר 1.3 מיליארד דולר לבתי חולים פרטיים על מנת שאלה יסייעו בהתמודדות עם מגפת הקורונה. ביום ראשון בערב הודיע ראש ממשלת אוסטרליה סקוט מוריסון על איסור של התכנסות מעל לשני אנשים, סגירת עסקים שאינם חיוניים והפחתת פעילות המשק והורה לתושבי אוסטרליה להשאר בביתם. בכמה מדינות באוסטרליה הגדילו והטילו תקנות חירום נוספות האוסרות פעילויות מחוץ לבית.
באוסטרליה אובחנו 4,561 חולי קורונה, ו-19 בני אדם מתו מהמחלה.   

מרוקו
ארי פרץ, איש עסקים יהודי המתגורר בקזבלנקה וקרוב משפחתו של יו"ר מפלגת העבודה עמיר פרץ נפטר שבוע שעבר מקורונה. אמו סימון פרץ נפטרה גם היא, ואביו אמיל מאושפז במצב קשה בבית חולים בקזבלנקה כשהוא מורדם ומונשם. האם סימון נקברה אתמול בבוקר בנוכחות מצומצמת והועברה למשפחה ולחברים באמצעות אפליקציית זום. בקהילה היהודית חושדים כי הפצת המחלה בקרב הקהילה החלה בעקבות חתונה גדולה שהתקיימה לפני כשלושה שבועות בעיר אגאדיר. ההערכה היא שמספר מוזמנים שהגיעו נשאו את נגיף הקורונה והדביקו מספר רב של אנשים. חברי הקהילה אף שלחו מכתב לחברים, בו התבקשו כל מי שנכחו באירוע להיכנס לבידוד. מנהיג הקהילה היהודית במרוקו סרג’ ברדוגו הורה לממן בדיקות חינם לכל חברי הקהילה וביקש מהם שלא לצאת מהבתים.

שכנים בבניין מגורים בראבט מרוקו מדברים במהלך הסגר בשל מגפת הקורונה. 29 במרץ (AP Photo/Mosa’ab Elshamy)

“בתחילת השבוע התבשרתי בכאב שאחד מבני משפחתי הצעירים והמצליחים במרוקו, ארי פרץ, בנם של אמיל וסימון שחיים בקזבלנקה, נידבק בנגיף הקורונה בגיל 52 ושוכב בבית חולים מורדם ומונשם״, מסר ח״כ פרץ לתקשורת, ״ביום חמישי התבשרתי כי הוא הלך לעולמו, פטירתו הייתה כרעם ביום בהיר ברחבי מרוקו כולה, בקהילה היהודית סיפרו על תרומתו והסיוע שנתן לאוכלוסיות חלשות – יהודים וערבים, גם ראשי המדינה ונציגים מחצר המלך התקשרו אליי כדי להביע צער והשתתפות באבל ואכן יש סיבות טובות לכך כי ארי היה איש עסקים מצליח בקנה מידה משמעותי ועסקיו התפרסו במרוקו, במדינות שכנות ועד לפריז שם משתכנים שניים מילדיו. היום התבשרתי שגם אימו, סימון, נפטרה מבלי שיודעת על מותו של בנה שאותו תפגוש במרומים. אבי המשפחה, ימין, עדיין שוכב בבית החולים וכולנו מייחלים לבריאותו. יהי זכרם של ארי וסימון ברוך ונשמתם צרורה בצרור החיים ונתפלל כולנו כי שאר בני המשפחה ובראשם אב המשפחה יבריאו ויחזרו בשלום לביתם״.
במרוקו אובחנו 574 חולי קורונה, ו-33 בני אדם מתו מהמחלה.    

Leave a Reply

Name *
Email *
Website