נתוני הלמ”ס: עליה של 7.5% בהיקף רכישות האשראי של הישראלים

בעוד הממשלה מנסה לפרק ולהרכיב מחדש את שוק כרטיסי האשראי, הצרכנים ממשיכים להגדיל בקצב מסחרר את היקף השימוש בכרטיסי הפלסטיק. בין החודשים אפריל ליוני 2019 נרשמה עליה של 7.5% (בחישוב שנתי) בהיקף הרכישות באמצעות כרטיסי אשראי. זאת לאחר עליה של 8% (בחישוב שנתי) שנרשמה ברבעון הראשון של השנה. כך עולה מנתוני הלמ"ס המתפרסמים היום.

כפי שעלה מנתוני בנק ישראל בשבוע שעבר, גם בלמ"ס מצביעים על כך שהיקף הרכישות של הישראלים באמצעות כרטיסי אשראי יותר מהכפיל את עצמו בעשור האחרון (מאז 2008) ושילש את עצמו מאז 2002. קצב השימוש הגובר בכרטיסי אשראי הפך את הענף הזה לרווחי מאוד לחברות הגוזרות עמלה על כל עסקה שאנחנו מבצעים. זו אחת הסיבות שהרפורמה בכרטיסי האשראי הפכה למהלך משמעותי כל כך במשק.

כרטיסי אשראי (צילום אילוסטרציה: Shutterstock)

הבנקים שמאבדים את פעילות כרטיסי האשראי נלחמים לייצר מנגנון תשלומים חלופי באמצעות אפליקציות התשלומים. מצד שני חברות האשראי שנפרדו מהבנקים, דורשות מהרגולטור שיאפשר להן הגנת ינוקא מפני אפליקציות התשלום בשנים הראשונות של הרפורמה. כולם בשדה הזה מבינים שמי שיושב על הצינור דרכו עוברות כמעט כל העסקאות במשק יכול להרוויח הרבה מאוד כסף.

על כל אלה יש להוסיף את המגמה של בנק ישראל ושל רשות המיסים להפחית את השימוש במזומן על מנת להילחם בתופעות של הון שחור והעלמות מס. לשם כך נחקק חוק המגביל את גובה העסקאות בהן מותר לשלם במזומן. יש להניח כי גם לחוק זה השפעה נוספות על צמיחתו של שוק האשראי בישראל.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website