“סיבה כפולה לשמוח”: מאות עולים מאתיופיה ומאוקראינה נחתו בנתב”ג

מאות עולים חדשים נחתו הבוקר (שישי) בישראל, בטיסות מאתיופיה ומאוקראינה. הטיסות הגיעו לישראל באישור חריג, על אף סגירת ישראל לבאים מחו"ל כחלק מההגבלות להתפשטות הקורונה. העולים מאתיופיה הגיעו במטוס השמיני של מבצע העלייה ‘צור ישראל’, שבמסגרתו התחייבה הממשלה בינואר לאפשר ל-2,000 מבקשי עלייה הממתינים במחנות המעבר באתיופיה לעלות לארץ.

בטיסה מאתיופיה הגיעו לישראל 280 עולות ועולים, בהם 88 ילדים ו-17 תינוקות. בין העולים גם אמו של הילד בנימין טספהון בן ה-6, שהגיע לפני שבועיים לניתוח לב מציל חיים בישראל. העולים החדשים מצטרפים ל-1,593 שעלו בחודשים האחרונים מאתיופיה במסגרת ‘צור ישראל’ בשבעת המטוסים הקודמים שנחתו בשדה התעופה בן גוריון. בסך הכל עלו 1,873 עולים, ומטוס נוסף צפוי להגיע לישראל בשבועות הקרובים.

עולה מאתיופיה במטוס השמיני של מבצע העלייה ‘צור ישראל’ (צילום: אלה שילוב, לע"מ)(צילום: אלה שילוב ,לעמ)

 
דבר היום – כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

באוקטובר 2020 קיבלה הממשלה החלטה לפיה עד עד סוף ינואר 2021 אמורה המדינה לאפשר את עלייתם של 2,000 מתוך כלל הממתינים במחנות בגונדר ואדיס אבבה. החלטת ממשלה קודמת, משנת 2015, קובעת כי כלל הממתינים בגונדר ואדיס אבבה יעלו לארץ.

"חג פורים היום והמטוס השמיני שנחת לפנות בוקר הוא סיבה כפולה ומכופלת לשמוח, משנכנס אדר מרבין בשמחה ובפורים עצמו על אחת כמה וכמה", אמרה שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה (כחול לבן) על הגעתם של העולים מאתיופיה ומאוקראינה. "מאות העולים שמגיעים הנה היום מסמלים יותר מכל את שינוי הפור; העולים מאוקראינה והעולים מאתיופיה שמגיעים לישראל אחרי עשרות שנים של נתק ממשפחותיהם וסוף סוף יזכו להתאחד עם בני משפחותיהם על אף סגר התעופה. אני שמחה שגם בימים טרופים אלו אנו זוכים להביא יהודים לביתם החדש בישראל. אני מברכת את ארגוני העלייה – הסוכנות היהודית והקרן לידידות".

שרת הקליטה פנינה תמנו-שטה מקבלת עולים מאתיופיה במטוס השמיני של מבצע העלייה ‘צור ישראל’ (צילום: אלה שילוב, לע"מ)

למרות שכל העולות והעולים במסגרת מבצע ‘צור ישראל’ מגיעים מאתיופיה אשר מצב התחלואה בה נמוך בעשרות מונים מאשר בישראל ואף הם נדרשו בבידוד, גם כשאף אחד שנכנס לישראל לא נדרש לכך, עלייתם התעכבה והותנתה בבדיקות קורונה שליליות טרם העלייה לטיסה. בדיקתם של כל העולים במטוסים השביעי והשמיני יצאה שלילית, וכך התאפשרה הגעתם ארצה. אמו של טספהון למשל לא הורשתה לעלות על המטוס השביעי שנחת לפני שבועיים, משום שחלתה בקורונה.

כמו כל הקודמים להם במבצע ‘צור ישראל’ יעשו העולות והעולים את הבידוד באכסניית א.נ.א בבית שאן, טרם יתאפשר להם לראות את קרוביהם, ולאחר מכן יתמקמו במרכזי הקליטה השונים ברחבי הארץ. אנשי הצוות האחרים שהיו על המטוס ישהו בבידוד במלונית בהתאם לתקנות הקורונה.

במטה המאבק לעליית יהודי אתיופיה, מברכים על העולים אך מזכירים כי אלפים ממתינים בגונדר ואדיס אבבה לעלייה, "לאחר שנים של סבל, המשפחות שהמתינו זוכות להעלות חיוך על פניהן" אומר אורי פרדניק, העומד בראש המטה. "אולם מדובר בשמחה חלקית בלבד שכן רבים נותרו מאחור. אנו מודאגים מכך שממשלת המעבר לא תקדם כנדרש את העלייה של כל הממתינים מאתיופיה, זאת כאשר הממתינים שם בסכנת חיים. יש לממש את החלטת הממשלה בעניין משנת 2015, ולקדם את עלייתם המידית של כמה שיותר מהממתינים באדיס אבבה ובגונדר".

"זו מתנת פורים נהדרת – עוד מטוס עולים הבוקר מאתיופיה במסגרת מבצע ‘צור ישראל’ שלא מותיר אף עין יבשה", אמר יו"ר הסוכנות היהודית יצחק (בוז’י) הרצוג. "נמשיך לפעול עד שאחרון היהודים באתיופיה ינחת בישראל. התרגשנו להביא הבוקר את אמו של בנימין טספהון בן ה-6, שתלווה את הבן שלה לניתוח מציל חיים בבית החולים וולפסון, מבצע משותף שלנו עם משרד העלייה והקליטה ושותפים נוספים. "כל המציל נפש אחת מישראל כאילו הציל עולם מלא".

Leave a Reply

Name *
Email *
Website