עובדי קבוצת זאפ חוששים מכוונות ההנהלה וחוזרים לדרוש הסכם קיבוצי

עובדי זאפ גרופ יפגינו מחר (חמישי) בתל אביב מול משרדי קרן אייפקס והמנכ"לית, זהבית כהן, במחאה על גרירת רגליים מצד הנהלה במו"מ לחתימת הסכם קיבוצי שיסדיר את תנאי העסקתם וביטחונם התעסוקתי. "לפני שנתיים היו לנו 600 עובדים והיום אחרי הקורונה והחל"ת ישנם כ-350 עובדים", אמרה יושבת ראש ועד עובדי החברה, תקווה ברמר. "העובדים כאן חוששים. אני עובדת פה כבר למעלה מ-20 שנה ורואה שהעובדים לא יודעים מה לעשות עם משכנתא. חוששים לקחת חופש שלא יסמנו אותם אם יהיו צמצומים".

עובדי החברה התאגדו בהסתדרות לפני שנתיים וחצי, לאחר שהתאכזבו מההסכם הקיבוצי הקודם שחתמה עבורם ההסתדרות הלאומית. "זה היה מבחינתנו הסכם גרוע שכלל שקט תעשייתי מוחלט – גם במקרה של מכירה או פיטורים", מסבירה ברמר. מרגע שתוקף של ההסכם הקודם פג, נכנסנו הצדדים למו"מ שנמשך שנה וחצי, עד שבחודש דצמבר 2019 הוכרז סכסוך עבודה על רקע התנהלות ההנהלה.

תקווה ברמר, יו"ר ועד עובדי זאפ גרופ (צילום: אלבום פרטי)

"מנכ"לית אייפקס, זהבית כהן, פנתה ליו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, בהצעה שייגשר. בפברואר, בתיווכו, הצלחנו כבר להגיע להסכמות. נשאר היה רק שעורכי הדין יחתמו, אבל אז פרצה הקורונה. הם ניצלו את ‘ההזדמנות’ הזו שעדיין אין הסכם קיבוצי, ופיטרו 150 עובדים". ועד העובדים נמנע מלממש את סכסוך העבודה, על אף הוצאת עובדי החברה לחל"ת והפיטורים הנרחבים. המו"מ להסכם הקיבוצי הוקפא. "עכשיו כשהמשק התחיל לחזור לשגרה, באנו למנכ"ל ואמרנו שהגיע הזמן לחתום על ההסכם", אומרת ברמר. "אמרנו לו – ‘אם מצב החברה קשה’, ואני לא מאמינה שזה המצב כי יש עסקאות והכנסות, ‘נדחה את תוספות השכר ואת התנאים הכלכליים. אבל תחתום לי שלא יפטרו שוב עובדים’ – אבל הוא מסרב".
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

לדבריה, העובדה שבשבוע הבא מתכוונת החברה להוציא עובדים לחופשה כפויה, בחודש אוגוסט, דבר שלא היה בעבר, מעוררת בעובדים חשש נוסף מפני גל פיטורים. הבטחת המנכ"ל מסוף יולי שלא יהיו פיטורים נוספים, אינה מרגיעה את העובדים בהיעדר נכונות לחתום זאת בהסכם. העובדה שבעלי החברה, אייפקס, היא חברה המתמחה ברכישה, פירוק ומכירה של חברות, אף היא מעוררת חשש. "היא מנסה למכור את החברה, אולי אפילו לפרק אותה ולמכור אותה אפילו בחלקים. בהסכם של הלאומית אפשר היה לעשות לנו כל דבר ולא היה לנו איך להיאבק, אבל עכשיו – העובדים דורשים ביטחון תעסוקתי. הבטחות צריך לקיים".​

Leave a Reply

Name *
Email *
Website