עו”ד אופיר אלקלעי ימונה ליו”ר הסתדרות עובדי המדינה

עו”ד אופיר אלקלעי, מנכ”ל ההסתדרות (צילום: אורן כהן, דוברות ההסתדרות)

עו"ד אופיר אלקלעי נבחר היום (חמישי) באופן רשמי ליו"ר הסתדרות עובדי המדינה החדש, והוא יחליף בתפקיד את אריאל יעקבי. המינוי אושר על ידי מוסדות ההסתדרות, וייכנס לתוקף באופן מיידי.

מי שיחליף את אלקלעי בתפקידו הוא דודו בצלאל, שהיה עד כה סמנכ"ל התפעול והשירות בהסתדרות.

אלקלעי, שמכהן מאז שנת 2019 כמנכ"ל ההסתדרות וכראש מטה יו"ר ההסתדרות, שימש בשני העשורים האחרונים בשורת תפקידים בכירים בארגון, בהם: מנכ"ל הסתדרות המעו"ף, מנכ"ל העמותות לקידום מקצועי ומנכ"ל מועדון ‘שלך’. במקביל לתפקידו הנוכחי, אלקלעי הוא גם חבר בוועדת המינויים ובמועצה של המוסד לביטוח לאומי, ומשמש כיו"ר הדירקטוריון במגוון חברות וגופי סמך של ההסתדרות, ביניהם: הוצאת הספרים ‘עם עובד’, מועדון הצרכנות ‘ביחד בשבילך’, מועדון ‘עובדים בריא’ ואתר החדשות ‘דבר’. כמו כן, אלקלעי מכהן כחבר הוועד המנהל במספר גופי מחקר ומורשת בהם: בית בן גוריון, מכון אבשלום, פורום ארלוזורוב, המסלול האקדמי של המכללה למינהל וגופים נוספים.

בתקופת כהונתו כמנכ"ל ההסתדרות, אלקלעי הוביל את התכנון האסטרטגי להרחבת פעילות הארגון והגדלת סל השירותים לחברים. ברוח חזונו של יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, הוא הקים את מערך ההשכלה ‘לומדים ומתקדמים’, היה שותף בכיר לייסוד פורום העצמאים בהסתדרות, ניהל תהליכי חדשנות ופיתוח ארגוני, קידם את הקמת קרן הסיוע ההדדי והרחיב משמעותית את פעילות המועדונים ‘ביחד בשבילך’ ו’עובדים בריא’. נוסף על כך, אלקלעי פעל להכנסת טכנולוגיות חדשות ושיטות עבודה מתקדמות להסתדרות, תוך חיזוק הדרג המקצועי בארגון.

כיו"ר הסתדרות עובדי המדינה, אלקלעי יהיה אמון על ייצוגם של כשמונים אלף חברי הסתדרות, שמועסקים בכל משרדי הממשלה, בחברות וברשויות הממשלתיות. בין הגופים שעובדיהם משתייכים להסתדרות עובדי המדינה: המוסד לביטוח לאומי, שירות התעסוקה, רשות המיסים, חברת הדואר, רשות מקרקעי ישראל, נתיבי ישראל, רשות המים, רשות החדשנות, המועצה הישראלית לצרכנות, רשות שיקום האסיר ומקומות עבודה נוספים.

אלקלעי (53), נשוי ואב לארבעה, מתגורר בקיבוץ הראל. הוא יוצא יחידת שלדג 51, בוגר תואר ראשון במשפטים במסלול האקדמי של המכללה למנהל, ותואר שני במדיניות ציבורית באוניברסיטת חיפה.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד הודה לאריאל יעקבי שעמד בראש הסתדרות עובדי המדינה מאז שנת 2006: "אריאל הקדיש עשרות שנים מחייו לשירות החברה והמדינה, והיה שותף חשוב למאבקים ולהסכמים שעזרו לשפר את תנאי העסקתם של רבבות עובדים במדינת ישראל. אני מודה לו על תרומתו החשובה, ומאחל לו הצלחה רבה בפרק החדש בחייו".

בר-דוד בירך את אופיר אלקלעי, יו"ר הסתדרות עובדי המדינה הנכנס, ואמר כי:  "אופיר מלווה אותי בעשייה משמעותית למען העובדים והגמלאים כבר קרוב לשני עשורים. כשותף לדרך, אין לי ספק שהוא האיש המתאים ביותר לשקם את הסתדרות עובדי המדינה ולהוביל אותה להישגים חדשים. מדובר באחד האיגודים המקצועיים החשובים ביותר בהסתדרות, ולכן המלצתי לתפקיד על האדם הנחוש ביותר שאני מכיר כדי לעזור לי להוביל מהפכה לשיפור מעמדם של עשרות אלפי עובדים שמהווים את עמוד השדרה של מדינת ישראל".

מנכ"ל חדש להסתדרות: דודו בצלאל

מי שיחליף את אלקלעי בתפקיד מנכ"ל ההסתדרות הוא דודו בצלאל, כך על פי המלצת יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, שאושרה היום פה אחד על ידי הנהגת הארגון. בצלאל, שצמח בשורות ההסתדרות, מכהן מאז שנת 2019 כסמנכ"ל התפעול והשירות בהסתדרות. במסגרת תפקידו האחרון, בצלאל הוביל תהליכים חוצי ארגון לייעול ושיפור השירות לחברות ולחברי ההסתדרות, ניהל מיזמי בינוי לפיתוח והנגשה של תשתיות הארגון ברחבי הארץ, והיה שותף מוביל לטרנספורמציה הדיגיטלית שעברה ההסתדרות בשנים האחרונות.

מנכ"ל ההסתדרות הנכנס דודו בצלאל (צילום: ההסתדרות)

בצלאל, לשעבר לוחם ומפקד בחטיבת גבעתי, החל את דרכו בהסתדרות בשנת 2008 כעוזר מנכ"ל בחברת העובדים – הזרוע הכלכלית של הארגון. בתפקידו הראשון הוא הוביל את המשא ומתן מול מינהל מקרקעי ישראל בנושא זכויות החכירה בנדל"ן ובקרקעות בבעלות ההסתדרות. בהמשך, בצלאל מונה לעמוד בראש מנהלת הגבייה ומרשם החברים, שהפכה תחת הנהגתו למנהלת לקשרי מעסיקים ופרט, ואחראית בין היתר על שדרוג מערכת הגבייה של ההסתדרות מול המעסיקים. כמו כן, בצלאל כיהן גם בראש אגף המנהל, שאחראי על ההיבטים הלוגיסטיים והתפעוליים של כל יחידות ההסתדרות ברחבי הארץ.

במקביל לתפקידו כסמנכ"ל ההסתדרות, בצלאל כיהן כדירקטור במגוון חברות וגופי סמך, ביניהם: מועדון ‘ביחד בשבילך’, מרכז הקואופרציה בישראל, מועדון ‘עובדים בריא’ וחבר הנאמנים של המסלול האקדמי במכללה למינהל.

בצלאל (40), נשוי ליונית ואב לארבעה, מתגורר בירושלים.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, אמר במעמד אישור המינוי כי: "בעקביות ובמשך שנים, דודו הוכיח שהוא עובד חרוץ, מנהל מצוין, ובעיקר איש מקצוע שאפשר לסמוך עליו. אני שמח שהמנכ"ל החדש של ההסתדרות צמח מתוך הארגון ומשוכנע כי המינוי שלו יחזק את ההסתדרות ועובדיה, ויעזור להמשיך בייעול ובשיפור השירות שאנו מעניקים לכלל חברי ההסתדרות".

דבר היום
כל בוקר אצלך במייל

הרשמה

על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

תגיות:

Leave a Reply

Name *
Email *
Website