עלייה של 500% בפניות לקו החם של נעמת לדיווח על מקרי אלימות במשפחה

במהלך חודש יוני נרשמו 226 פניות, רובן המוחלט של נשים, לקו החם של הארגון לדיווח על מקרי אלימות במשפחה, זאת לעומת 45 פניות בתקופה המקבילה אשתקד. מדובר בעלייה של כ-500%. על פי הודעת הארגון, מדובר בעלייה נוספת ומתמשכת בפניות, כאשר במאי נרשמו 98 פניות (לעומת 45 במאי אשתקד) ובאפריל נרשמו 76 פניות (לעומת 40 פניות באפריל אשתקד).

יו"ר נעמת, חגית פאר: "מדובר במכת מדינה – הקורונה הובילה לעלייה דרמטית בגל הטרור נגד נשים וייתכן שאנו עוד לפני השיא. אנו מניחים שהעלייה בפניות היא גם תוצאה של קמפיין המודעות שהעלתה ההסתדרות, והקריאה לפנות לקו החם במצבי מצוקה. מניסיוננו, אחוז לא גבוה של נפגעות אלימות פונות לקווים, ולכן זה הוא רק קצה הקרחון".

לדבריה, "מתחילת השנה נרצחו לפחות 11 נשים על רקע מגדרי וממש כמו הקורונה, נגיף האלימות אינו מבחין בין מרכז לפריפריה או בין מעמדות סוציו-אקונומיים. בשבועות האחרונים אנו עדים לתופעה מבורכת לכשעצמה, כאשר חלק מהפניות הן מקרובי משפחה וחברים של נשים המביעים דאגה ומבקשים להתייעץ כיצד לנהוג. יחד עם זאת, אני קוראת לנשים שחוששות במערכות היחסים שלהן או בסביבתן לפנות אלינו. קריטי לפנות לגורמי מקצוע שילוו את אותן נשים צעד אחר צעד בצאתן ממעגל הטרור".
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

פאר הוסיפה: "עד לרגע זה, לא ברור מי הוא השר שמתכלל את המאבק באלימות במשפחה. מי הגורם שיוודא שנשים לא תיפולנה בין הכיסאות ומי יהיה הלוביסט בממשלה של מאות אלפי נשים שחייהן תלויים במעורבות המדינה. עד לרגע זה ולמרות גל הטרור החברתי הזה, התכנית למאבק באלימות במשפחה ממשיכה להיות מוקפאת והתקציבים פשוט לא עוברים".

ניתן לפנות הקו החם של נעמת במספר 9201*, המוקד פכיל בימים ראשון עד חמישי, בשעות 15:00-8:00.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website