על רקע איום לפגוע בשכרן: הסתדרות האחיות נערכת למאבק

בסוף מאי הכריזו האחיות על סכסוך עבודה, בשל העומס הבלתי נסבל והפוגע במטופלים ובעובדים כאחת, ובתחילת יוני נכנס סכסוך העבודה לתוקף והאחיות החלו בעיצומים. בנסיון לטפל בעיצומים אבל לא בסיבה להם, החליט משרד הבריאות לפגוע בשכר האחיות והאחים, מהלך אליו התייחסה יו״ר הסתדרות האחיות אילנה כהן ואמרה: ״אם ילקח שקל אחד משכר האחיות שפועלות על מנת לתת את הטיפול הראוי לאזרחי ישראל – נשבית את מערכת הבריאות!״

במכתב שנשלח למנהלי המרכזים הרפואיים הממשלתיים, מבהיר משרד הבריאות את הנהלים לפיהם ינוכה שכר האחיות: "עבור אחים/אחיות במטה הסיעוד- הפחתה של20% לעומת השכר אשר היה משולם בפועל אילו לא נקטו בעיצומים. עבור אחים/אחיות אחראי/אחראית מחלקה- הפחתה של 20% לעומת השכר אשר היה משולם בפועל אילו לא נקטו בעיצומים", ועוד.

בהסתדרות האחיות, שם מבהירים כי המאבק הוא למען המטופלים ואחיות כאחת, מוסרים: "לאורך השנים משרד הבריאות טמן ראשו בחול בעוד המחלקות עלו על גדותיהן והמסדרונות המשיכו להתמלא בחולים ובמיטות מחוץ לרישיון החוקי, שהוא עצמו נתן לבתי החולים. התנהלות זו יצרה עומסים כבדים על האחיות ופגעה ביכולתן לספק טיפול הולם ובטוח למטופלים. על אף, כל זאת האחיות המשיכו לתת 200% מעצמן על מנת לתת טיפול ראוי ובטוח לאזרחי ישראל. אך זה לא הפריע למשרד הבריאות להמשיך ולהטיל על כתפיהן של האחיות מאות נהלים ומטלות לא תוספת כח אדם ותקנים. אחיות שנלקחו לצורך כך מהמחלקות ומהמרפאות על חשבון זמן אחות – מטופל .

כך קרה גם בקהילה ובריאות הציבור כאשר עוד ועוד מטלות ונהלים הועמסו על גבי האחיות ללא כח אדם ותקנים. היעלה על הדעת שאחיות טיפות חלב יצאו לחסן את היוצאים לחו״ל על חשבון חיסונים או בדיקות של תינוקות וילדים?! .

אותו משרד בריאות שהביא את ה"בשורה" לאזרחי ישראל שהוא יוציא את החולים מהמסדרונות רק בעוד 5 שנים, עכשיו מביא את בשורת עושק האחיות ודורש לפגוע בפרנסתן של מי שפעלו במקצועיות להרחיב את זמן אחות – מטופל ולהעניק טיפול ראוי והולם במערכת בריאות קורסת. זה הרי לא חוקי! לא מוסרי! ולא מקצועי! לא לאשפז חולים במסדרונות?!. ולא לעשוק את האחיות שהן עמוד התווך של מערכת הבריאות."

Leave a Reply

Name *
Email *
Website