עסקים כרגיל

בוקר שלישי, הפסקת האש רחוקה עוד, אבל באתר הבנייה של ‘שפרה יזמות ובינוי’ רוצים לתקתק עבודה. כשהמנופאי המורשה מסרב לעלות למנוף, עולה עליו מנופאי אחר, ככל הנראה ללא רשיון. כשחבר ועד המנופאים זיהה זאת והתריע – ספג אלימות.

"קיבלנו מפיקוד העורף הנחיה שלא להפעיל את המנופים פה באיזור", סיפר בונדרנקו ל’דבר ראשון’. "לקחתי את אישתי לעבודה, שתיתי אצלה קפה במשרד והסתכלתי מהחלון. ראיתי את המנוף עובד. לפני כן דיברתי עם המנופאי של אותו המנוף שאמר לי שהוא נשאר בבית. הלכתי לברר מי עובד על המנוף הזה אם המנופאי יושב בבית – והבנתי שיושב שם אדם בלא רישיון. ראו את זה גם על פי צורת ההפעלה של המנוף. אתה רואה שיש טלטולים מיותרים, שמנופאי עם רישיון לא עובד ככה. רואים שזה אדם שלא מכיר את המכונה".

"הלכתי לבדוק והתחלתי לצלם עם הפלאפון. פניתי למשרד העבודה, ממש בזמן שצילמתי. הוא אמר לי שאין לו מספיק פקחים לשלוח לי, אז שאסע למשטרה. התקשרתי למשטרה להגיד להם על האירוע כי קיוויתי שהם יורידו אותו מהמנוף ולא אני, כי סך הכל זו לא עבודה שלי".

"הפועלים אמרו לו שאני עומד ומצלם. הוא ירד מהמנוף והתחיל להכניס לי מכות". לדבריו תקף אותו פיזית באגרופים, שבר את משקפיו וחטף את המכשיר הסלולרי שברשותו. לאחר התקיפה הלך בעצמו לתחנת המשטרה והגיש תלונה נגד התוקף. "הבאתי את השוטרים לאתר, הם החזירו לי את הפלאפון שלקח לי כי כנראה רצה להשמיד את מה שצילמתי. נתנו לו צו הרחקה ממני ל-30 יום לטווח של 50 מטר ממני. אני רואה אותו כל יום והם ממשיכים להתנהל ולעבוד כרגיל. לא קרה שום דבר, הכל בסדר. אמרו לי שזה נמצא בטיפול המשטרה וכרגע אני לא יכול לקבל שום פרטים נוספים".


"בעקבות התקרית החמורה, הוגשה תלונה במשטרה, ויו"ר הסתדרות עובדי הבנין והעץ, איציק מויאל, שלח מכתב חריף לראש זרוע העבודה, ודרש לנקוט בכל הסנקציות הקיימות נגד היזם" נכתב בדף הפייסבוק של ארגון מפעילי עגורן צריח בישראל. "ועד המנופאים יפעל יום ולילה עד שימוצה הדין עם הקבלן, באופן שיביא להרתעה כלפי קבלנים אחרים, למען יראו וייראו".

ממשרד העבודה והרווחה נמסר בתגובה כי "המקרה אינו מוכר למינהל הבטיחות. בעקבות פניית התקשורת פתחנו בבדיקת המקרה. צר לנו כי ועד מפעילי עגורן צריח לא פנה מידית לעדכן אותנו בנושא".

תגובת חברת שפרה יזמות ובינוי

Leave a Reply

Name *
Email *
Website