פיפ”א תכשיר את שופטי מונדיאל הנשים לשיפוט בעזרת מערכת הוידאו VAR

במהלך השתלמות מיוחדת של פיפ"א שתתקיים בשבועיים הקרובים בקטאר, יחלו צוות שופטים שמיועד לשפוט במהלך מונדיאל הנשים שיערך בקיץ בצרפת, לעבור הכשרה בשיפוט דרך מערכת ה-VAR. בפיפ"א החליטו לקיים את ההכשרה המיוחדת בעקבות ביקורת ציבורית על כך שפיפ"א לא מתכננת להכניס את מערכת ה-VAR למונדיאל הנשים וזאת בניגוד לשימוש שנעשה בה במונדיאל הגברים ב-2018.

הביקורת הציבורית אותה הובילה מאמנת נבחרת ארה"ב גרמה לפיפ"א לבחון מחדש את השימוש במערכת המוחשבת גם במשחקי מונדיאל הנשים. ג’יל אליס אמרה כי זה יהיה "מעליב" אם השחקניות לא היו שוות לגברים והלטות השופטים בטורניר הגדול ביותר שלהן לא יתקבלו בעזרת מערכת הוידאו המתקדמת. אל דבריה של אליס הצטרף גם מאמן נבחרת אנגליה פיל נוויל, שמתח ביקורת על רמת השיפוט בכדורגל הנשים ועל העדר טכנולוגיה שיכולה לצמצם את הטעויות.

VAR appears on track to be used at to the Women's World Cup after all https://t.co/qnFkbIEbtO

— Planet Fútbol (@si_soccer) February 5, 2019

בפיפ"א הסבירו על ההכנה המיוחדת שצוותי השיפוט יעבור בשבועיים הקרובים בקטאר "יש להם תחרות, משחקים אמיתיים וזו הדרך הטובה ביותר להתאמן", נמסר. "מערכת ה-VAR היא רק חלק מההכנה שלהם. כל שאר ההיבטים השיפוטיים, כמו קריאת המשחק, אחידות ועקביות בהחלטותיהם, מיקומם וכו’, הם גם קריטיים לשיפוט שלהם במהלך הטורניר."

עוד נאמר בהודעה הרשמית כי "ההחלטה הסופית אם מערכת ה-VAR תשמש את השופטים בגביע העולם לנשים תתקבל על ידי מועצת פיפ"א. הגוף המנהל כבר אמר בעבר שהחלטה על שימוש במערכת ה-VAR תגיע "בבוא הזמן". לצד זאת, ההכנה המשמעותית שעובר צוות השיפוט בהכנה לטורניר ספורט הנשים הגדול והנצפה בעולם נוסכת תחושה של אופטימיות זהירה בקרב צוותי האימון, השחקניות והאוהדים הרבים שמקווים כי גם במהלך מונדיאל הנשים שיערך הקיץ בצרפת נזכה לראות שיפוט ברמה הגבוהה ביותר שניתן להעניק.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website