פרקליט המדינה: אמירתו של יו”ר הקואליציה “סופר בעייתית”

פרקליט המדינה, שי ניצן התייחס הבוקר (שישי) לאמירתו של יו"ר הקואליציה, ח"כ דודי אמסלם, כי "אם יחליטו להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה, מליונים יצאו לרחובות ולא יקבלו את הדבר הזה". ניצן אמר בתגובה כי "זה דבר סופר בעייתי". הדברים נאמרו בכנס משפטי הנערך בחיפה.

פרקליט המדינה הסביר את תפיסתו לשאלת תפקידו של היועץ המשפטי לממשלה "אני חושב שהתפקיד הוא משולב. הפרקליט תפקידו לייצג את הממשלה. היא הלקוח. אבל בניגוד לעו"ד פרטי שגם לו יש גבולות, אנחנו גם מייצגים את האינטרס הציבורי ואת החוק. אם שר עושה דבר לא חוקי אנחנו תפקידנו להגיד לו לא".

ניצן תיאר בדבריו את מערכת היחסים שהתפתחה בשנים האחרונות בין היועצים המשפטיים לדרג הפוליטי "אין לכם מושג איזה עימותים ואיזה אמוציות זה מעלה. שרים לא מבינים את הדבר הזה. הם אומרים אנחנו באנו לשלוט בשביל זה בחרו אותנו. איך אתם יכולים להגיד לנו שצעד כזה או אחר או מינוי לא עובר. אבל זה התפקיד שלנו. היועץ המשפטי לממשלה הוא הפרשן המוסמך של החוק אלא אם בית המשפט קבע אחרת".

דבריו של ניצן מגיעים על רקע המתיחות הגוברת לקראת פרסום החלטת היועץ המשפטי לממשלה בתיקי נתניהו. בעוד שבליכוד מכינים את הקרקע לקמפיין שנועד לשמר את כוחו של נתניהו גם אחרי כתב אישום, גם בצד השני של המפה הפוליטית מפעילים לחץ כדי להשפיע על האופן שבו יקבל הציבור את החלטת היועמ"ש.

אמש (חמישי), באותו הכנס, אמר גם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט כי "קיימות אמירות חסרות אחריות, למשל שמיליוני אנשים לא יקבלו החלטה כזו או אחרת. אין ביניהן לבין האמת ולא כלום, והן חסרות אחריות למדינה ולעם שלנו".

לנושא התייחס אמש (חמישי) גם המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, רז נזרי לדבריו של אהוד ברק שאמר בראיון לגלי צה"ל כי במידה ולא יהיה כתב אישום הוא לא יקבל את החלטת היועמ"ש. על כך אמר נזרי כי "יש פוליטיקאים שאומרים ‘אם לא תקבלו החלטה כזו וכזו, לא נקבל את ההחלטה. שמעתי אתמול את ראש הממשלה לשעבר ברק שבא ואומר ברדיו ‘אם ההחלטה תהיה כך וכך’, הוא לא יקבל. זאת תמונת ראי של אותן אמירות. הן אמירות מסוכנות".

Leave a Reply

Name *
Email *
Website