“פשוט בושה”

מזה חמש שנים פועלת ברחבי הפזורה הבדואית בדרום תוכנית ממשלתית ייחודית להכשרת נשים מהפזורה, בדגש על לימודי עברית, על מנת לשפר את מקומן לקראת כניסתן לשוק העבודה ועולם ההשכלה הגבוהה. בחודשים האחרונים נראה כי התוכנית נמצאת תחת סכנת סגירה, ככל הנראה כתוצאה מקיצוצים תקציביים משולבים בכך שלא הופנה מחדש תקציב ייעודי לתוכנית מחדש במשרד החינוך. עלותה המשוערת של התוכנית עומדת על כ-2.2 מיליון שקלים.

בדיון שערכה ועדת החינוך בנושא, קראו חברי הכנסת לשר החינוך נפתלי בנט ולמנכ"ל משרדו למצוא את התקציב הנחוץ עבור התוכנית. יוזם הדיון, ח"כ סעיד אלחרומי (הרשימה המשותפת), טען כי שהתוכנית משמעותית מאוד עבור המגזר הבדואי, ומאפשרת לנשים להשתלב בעולם התעסוקה עם סיום לימודיהן. "מדובר בעלות זניחה של 2.2 מיליון שקלים בשנה" אמר, "זאת פשוט בושה שמשרד החינוך לא מוצא עבורה תקציב".

ח"כ מירב בן ארי (כולנו), הצטרפה לדברים ואמרה כי "אין לי מילים לתאר את המצב, חוץ מאשר גזילת כבשת הרש. אם הנושא לא יסתדר מול משרד החינוך שתקציבו הוא השני בגודלו, אפנה לשר האוצר".

בן ארי (כולנו) וח"כ יוסי יונה (המחנה הציוני) הציגו והדגישו שהתוכנית רשמה הישגים רבים בתחום צמצום הפערים בין האוכלוסייה היהודית לבדואית, ואפשרה למאות נשים להצליח לחלום על יציאה ממעגל העוני ואפשרות ממשית ביכולת לממש חיי תעסוקה וקריירה משמעותיים.

"התוכנית קיימת כבר חמש שנים. פתחנו 99 כיתות וכ-1,050 נשים לומדות במסגרתן. מדובר בתוכנית מודולרית המותאמת ללומדת, ובסיומה ניתן לצאת להכשרה תעסוקתית או למכינה אקדמית", הסבירה יהודית גיגי, מפקחת באגף חינוך מבוגרים במחוז דרום.

"נוודא שהכסף הזה יעבור לאוכלוסייה שהכי זקוקה לו. אנחנו חייבים למצוא פתרון לשנים הבאות" סיכמו חברי הוועדה. ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) הבטיח שישוחח באופן אישי עם מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב שיבדוק את הנושא.

נציגי משרד החינוך בדיון אמרו כי בהחלטת הממשלה האחרונה התקציב עבור התוכנית קוצץ, וכי המשרד הצליח בכל זאת למצוא תקציב עבור 2019.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website