פשוט ענק: שגיא מוקי זכה במדליית הזהב בגרנד סלאם יקינטבורג

שגיא מוקי עושה זאת שוב בענק ומסיים עם מדליית זהב, היום (שבת) בגרנד סלאם יקינטבורג ברוסיה. מוקי, שנראה נהדר במשקל עד 81 ק"ג מאז אליפות אירופה שנערכה בשנה שעברה בת"א, ממשיך לשמור על יציבות בזירה הבינלאומית ולשלוח הצהרת כוונות לעבר אולימפיאדת טוקיו 2020. המדליה של מוקי מצטרפת למדליית הזהב של גילי כהן והארד של ברוך שמאילוב שהושגו בשישי. גילי שריר (עד 63 ק"ג) פספסה מדליית ארד לאחר שהפסידה לגנאגיקח בולד המונגולית וסיימה במקום החמישי.

Grand Slam Ekaterinburg, Russia ???????? Sagi Muki gold medal????????????????????

פורסם על ידי ‏‎Tokyo olympics 2020 – the israeli men judo team‎‏ ב- יום שבת, 16 במרץ 2019

שגיא מוקי (עד 81 ק"ג) – מדליית זהב

אלוף אירופה בקטגוריית המשקל הזו, החל את דרכו בתחרות בסיבוב השני נגד דומניק דרוצטה הקרואטי. מוקי פתח עם יתרון וואזרי, ולא עברה דקה והוא ביצע תרגיל שני שזיכה אותו באיפון. בסיבוב הבא פגש את רוסלן מושאייב הקזחי ועליו גבר בתום 2:54 ד’ מהפתיחה והעפיל לרבע הגמר. יריבו הבא היה הרומני מרסל קראקה שספג שני עונשים לחובתו ולאחר פחות מ-3 דקות של קרב ספג את העונש השלישי שהעלה את מוקי לחצי הגמר.

בחצי הגמר פגש מוקי יריב מוכר בדמות הבלגי מתיאס קאסה, הקרב היה שקול ונכנס לגולדן סקור. מוקי ספג שני עונשים שלא הרתיעו אותו ו-2:14 ד’ בתוך הגולדן סקור הצליח להטיל את הבלגי ולהעפיל לקרב הגמר.

הקרב על הזהב – מול מוקי התייצב נגזה טאקנורי היפני, מדליסט הארד האולימפי מריו 2016, אותו לא פגש מוקי מעולם. הקרב החל בחישות של הישראלי שניסה לבצע תרגילים, כעבור 1:03 היפני קיבל עונש. הקרב המשיך להיות שקול כשמוקי נזהר מהתרגילים של היפני ומנסה לבצע התקפות ולהכריע את הקרב, מה שלבסוף הצליח לו 4 שניות לסיום הקרב, עם תרגיל שזיכה את מוקי בווזארי ובזכייה בזהב.

גילי שריר (עד 63 ק"ג) החלה את דרכה היום בתחרות עם ניצחון בגולדן סקור בתום 4:44 ד’ על יקטרינה וולקובה הרוסיה. בסיבוב השני פגשה לקרב עיקש את אדוויג גוונד האיטלקיה. השתיים ספגו שני עונשים כל אחת והמשיכו אל הגולדן סקור, בחלוף 6:03 ד’ מפתיחת הקרב הצליחה שריר לנצל טעות של היריבה ולזכות באיפון. בסיבוב הבא, רבע הגמר, גברה ביתרון וואזרי על מקדלנה קראסקובה האוסטרית בתום 4 דקות, אך נעצרה בחצי הגמר כשנוצחה בידי דריה דבידובה הרוסיה שהשיגה יתרון וואזרי ושניה לסיום גם איפון. בקרב על הארד שריר הופלה בווזארי על-ידי גנאגיקח בולד המונגולית והפסידה את המדליה.

טוהר בוטבול (עד 73 ק"ג), מדליסט הארד מגרנד פרי ת"א, החל את דרכו בניצחון באיפון על ליאם וורייט האמריקאי בסיבוב הראשון, המשיך בניצחון בסיבוב השני על נראנקו המונגולי אך נוצח ברבע הגמר בידי האלוף האולימפי מריו, פאביו באזילה, בתום 5 דקות של התמודדות, דקה בתוך הגולדן סקור. בקרב הרפאסג’ בבית הניחומים נוצח הישראלי בשנית, כאשר הפסיד ליבגני פרוקאופצ’וק הרוסי וסיים את דרכו בתחרות במקום ה-7.

ירדן מאירסון (70 ק"ג) החלה את דרכה עם ניצחון בגולדן סקור על אנקוחטיוה המונגולית, המשיכה בניצחון על קמילה בדורובה מרוסיה אך הודחה בהמשך כשנוצחה בידי מיכאלה פולארס האוסטרית.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website