צפוף בצמרת

ליגת העל בכדורגל נשים ממשיכה להפתיע ולהיות צמודה ומרתקת. גם השבוע שתי הקבוצות החזקות בשנים האחרונות בליגת העל, מ.ס קרית גת ומ.כ רמת השרון איבדו נקודות חשובות, שתיהן סיימו בתיקו 1:1 מול הקבוצות המפתיעות עד כה העונה – מכבי חולון והפועל באר שבע (בהתאמה). אס"א ת"א התאוששו מההפסד לקרית גת עם ניצחון 0:3 על בנות האקדמיה, בזכות צמד בכורה בקבוצת הבוגרות של השחקנית הצעירה והכישרונית טליה זומר בת ה-14 והפועל רעננה גברה על בנות נתניה 0:2 ונצמדה לצמרת.

טבלת ליגת העל בכדורגל נשים 2018/2019 – מחזור 4 (גרפיקה: אידאה)

מכבי חולון 1 – מ.ס קרית גת 1

מכבי חולון ממשיכה את פתיחת העונה המפתיעה שלה עם תיקו ביתי חשוב מול האלופה מקרית גת. חולון אשר הפתיעה במחזור הקודם את רמת השרון מציגה קבוצה נהדרת עם שוערת ברזילאית מעולה ושלישיית התקפה קטלנית. קרית גת עדיין מתקשה למצוא את המקצב הנכון מתחילת העונה ומתקשה לשחזר את היכולת המצויינת שהעניקה לה את שתי האליפויות האחרונות.

בתחילת המחצית הראשונה קרית גת שלטה במרכז המגרש עם ניהול משחק טוב של קארין סנדל ולחצה על השער החולוני. חולון מצידה המשיכה להתגונן עם רב שחקניות הקבוצה ושלחה בכדורים ארוכים למתפרצות את שלישית ההתקפה שקירה דונקן, אמנזה מארסי וקאלו פיאנטיס. ככל שהדקות עברו המשחק התאזן, קרית גת שלחה פחות שחקניות לתוך הרחבה של חולון והתקשתה לפרוץ את ההגנה הצפופה. בדקה ה-45 חולון עולה ליתרון עם תרגיל יפה מהקרן, קאלו פיאטנס מסרה כדור קצר לשקירה דונקן שהחזירה את הכדור מצד ימין של הרחבה. פיאטנס בעטה מזווית אלכסונית כדור חזק שהכניע את הגנת קרית גת המופתעת.

בדקה ה-48 בעיטה חופשית מסוכנת מ-20 מטר לזכות חולון, שנוסקה יאנג בעטה מעל החומה, אך מצאה את שוערת קרית גת ונבחרת בלארוס קטרינה מיקלשביץ במקום. בדקה ה-86 קרית גת השוותה בצדק את התוצאה לאחר חילופי מסירות בין עדן אביטל לרחל שטיינשניידר שמצאה את רנה קולר ברחבה, קולר בעטה את הכדור פנימה ועשתה חלוקת נקודות צודקת.  

הפועל באר שבע 1 – מ.כ רמת השרון 1

העולה החדשה מבאר שבע ממשיכה להפתיע ולהרשים בעונת החזרה שלה לליגת העל. הבחורה הנחושה מבירת הנגב עמדה בצורה שווה על המגרש מול מחזיקת הגביע והגיעה למספר הזדמנויות מצוינות. רמת שהשרון לעומת זאת, ממשיכה את פתיחת העונה המהוססת ומראה שוב על קושי התקפי ומחסור של שחקניות בחוד לצד טאבטה המצויינת. בדקה ה-50 ג’סיקה דה סילבה חטפה כדור במרכז השדה ושלחה את כוכבת הנבחרת לי פלקון לאחת על אחת מול השוערת. פלקון בעטה כדור חזק ומדוייק שנכנס פנימה. שער ראשון לפלקון העונה בליגה ויתרון 0:1 לרמת השרון. באר שבע חיפשה את השוויון והשיגה אותו ה-79 עם בעיטה חופשית מדוייקת לחיבורים מרגלה של הברזילאית לטיסיה סילבה דה אלבוקרקה.

האקדמיה 0 – אס"א תל-אביב 3

קבוצת האקדמיה לומדת בדרך הקשה, עד כמה התחזקה הליגה המקומית השנה וסופגת הפסד רביעי רצוף. אס"א ת"א משיגה עוד שלוש נקודות חשובות, כדי להמשיך את התחרות הקשה העונה במאבקי הצמרת. אס"א גם מציגה השנה את אחת הכישרונות הצעירות הגדולות בישראל, טליה זומר בת ה-14.

לאחר מחצית ראשונה מאופסת, בוצע החילוף המנצח כאשר טליה זומר ואשרת עיני עלו לשחק במקום מור אפרים ורקפת זיידן. כבר בדקה ה-51 הראתה זומר כמה כישרון יש ברגליים הצעירות שלה. זומר קבלה כדור מליה ברקאי, עברה 3 שחקניות ושחררה בעיטה מדהימה לחיבורים 0:1 לאס"א. אס"א המשכה לשטוף את המגרש בכדורגל מצויין, בדקה ה-58 אשרת עיני העבירה בעקב כדור מצויין לשירלי אוחנה שחתכה את ההגנה של האקדמיה משמאל לימין ובעטה עוד כדור מצויין לרשת והעלתה ל-0:2. בדקה ה-75 זומר סגרה עניין עם שערה השני במשחק לאחר בישול של שירלי אוחנה.

במשחק נוסף ניצחה הפועל רעננה היציבות 0:2 את בנות נתניה משערים של קורל חזן בדקה ה-41 ורוני שמריך בדקה ה-60.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website