ראש הממשלה נתניהו באזכרה לדוד בן גוריון: “אסור לחזור להסכם הגרעין”

ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא המדינה ראובן ריבלין נאמו היום (ראשון) בטקס האזכרה ה-47 לדוד בן-גוריון ולרעייתו פולה. ראש הממשלה נתניהו אמר בנאומו: "יש גם הזדמנויות: ראו את השינוי העצום שאנו מחוללים במרחב סביבנו בזכות טיפוח של עוצמתנו, גם הכלכלית, והתנגדותנו להסכם התנאים עם איראן.

"קמים מנהיגים נועזים ופורצי דרך שמבינים את יתרונות השלום. אם נמשיך בדרך חיזוק עוצמתנו וחיזוק הקשר עם העולם הערבי המתון נראה עוד מדינות ערביות שמרחיבות את מעגל השלום" אמר ראש הממשלה.

הנשיא ריבלין פנה לנתניהו, לבני גנץ ולשר האוצר ישראל כ"ץ, וביקש שיבטיחו את המשך פעילותה של מדרשת בן גוריון. "מדרשת שדה בוקר היא מפעל חינוכי ציוני, בעל חשיבות היסטורית, ואסטרטגית שעומד בפני סכנת קריסה", אמר הנשיא.
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

"המדרשה שנאלצה לצמצם בהיקף פעילותה, עומדת על סף חדלות פירעון, ומעמידה בסכנה את המשך היכולת לממש את חזונו של בן גוריון. אנא מצאו את הדרך להציל את מדרשת בן גוריון, למען לא נשכח שעתידו של עם נעוץ בעברו". ראש הממשלה נתניהו ציין בהקשר זה: "נטפל בזה, אני לא מאמין שמישהו ייתן למפעל המרשים הזה ליפול".

ראובן ריבלין טקס האזכרה הממלכתי לזכרו של דוד בן גוריון ז"ל, במלאות 47 שנים לפטירתו (צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ)

כ-250 מפגינים מתנועת הדגלים השחורים הגיעו לשדה בוקר שם קיימו התנועה טקס אלטרנטיבי. יריב בן אליעזר, נכדו של ראש הממשלה הראשון, הגיע לתמוך במפגינים. לאחר מכן, בטקס האזכרה, הוא ביקש להוסיף דברים בניגוד לכללי הטקס אחרי שסיים את קריאת ה"קדיש", ואמר: "אסור לתת למדרשת שדה בוקר לגווע". בן אליעזר ציין את דבריו במחאה על הכוונה לסגור את המדרשה החינוכית שאותה הקים סבו לפני 57 שנה".

Leave a Reply

Name *
Email *
Website