ראש עיריית קריית גת מאיים לפטר מאות עובדים; ההסתדרות: ננקוט בצעדים

ראש עיריית קריית גת אבירם דהרי הודיע אמש (שלישי) באמצעות פוסט בפייסבוק הרשמי של העירייה, כי בכוונת העירייה לפטר 320 מעובדיה במסגרת פעולות צמצום. יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר טל מסר בתגובה, בתיאום עם יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד: "כל צעד חד-צדדי שבו העירייה תנקוט ייענה בתגובה בצעדים ארגוניים ומשפטיים. אנו רואים בראש העיר דהרי אחראי אישית על הניסיון לפגוע בעובדים הוותיקים, הגירעון בעירייה ועל הפצת מסרים לא אחראיים".

אמש, בין שורה של פרסומים על פעילויות הקיץ שיזמה עיריית קריית גת לתושבים, פרסמה העירייה גם את ההודעה, שנוסחה כפניה אל העובדים. "ערב טוב לעובדי קרית גת היקרים והמסורים" כתבה העירייה, והוסיפה כי בהתאם למנגנון הצמצום הקבוע בחוקת העבודה, יפוטרו ראשית עובדים חדשים בדירוג דרגה שנקלטו לעבודה בעירייה, בהנחה שיימצא להם תחליף מבין העובדים הותיקים. "

"בימים הקרובים מתוכננת פגישת בוררות נוספת עם ההסתדרות לקביעת זהותם של העובדים הותיקים אשר ימלאו את משימותיהם של העובדים החדשים שתסתיים בימים אלה עבודתם בעירייה" הוסיפו בעירייה והדגישו כי משיקולי חיסכון תקציבי, לא תאפשר העירייה פרישה מוקדמת של עובדים בפנסיה תקציבית. את הפוסט חתמה העירייה במילים: "תודתנו והערכתנו הרבה לכל העובדים המסיימים את עבודתם בעירייה ואנו מאחלים להם הצלחה רבה בהמשך דרכם".

"צר לנו שראש העיר קריית גת אבירם דהרי בוחר לבצע צעדים חד-צדדיים ולפגוע בעובדיו המסורים והנאמנים, תחת אצטלה של צורך בצמצום והתייעלות" הדגיש יו"ר המעו"ף בר טל בתגובתו לפרסום. "תמוה כיצד דווקא דהרי, אשר קלט ללא אישור כמות מסיבית של עובדים עד כדי הכפלת מספרם באופן שהוביל את העירייה לכדי גירעון כספי כה עמוק וסיכון ממשי לקריסה, מרשה לעצמו להתבטא באמצעות הפייסבוק, תוך בריחה מאחריות ובעיצומו של הליך בוררות המתנהל בין הצדדים בימים אלה ממש".

Leave a Reply

Name *
Email *
Website