רה”מ בנט: “סרבני החיסונים מסכנים את החופש של אזרחי ישראל”

ראש הממשלה נפתלי בנט תקף היום (חמישי) בחריפות את סרבני החיסונים. "מיליון ישראלים פשוט מסרבים להתחסן", אמר בנט בהצהרה לתקשורת, לאחר החלטת הקבינט להטיל על מי שיכול להתחסן ולא עשה זאת את התשלום על בדיקות קורונה שיידרשו לצורך כניסה לאירועים ומקומות בילוי, תרבות ודת. "סרבני החיסונים מסכנים את בריאותם, את סביבתם, ואת החופש של כל אזרחי ישראל. הם מסכנים את החופש שלנו לעבוד, החופש של ילדינו ללמוד, החופש לחגוג שמחות עם המשפחה."

בנט אמר ש"אני מכבד דעות שונות, אבל יש רגע ויש מקום שבו הדיון הזה צריך לעצור – והוא עצם החיים של כולנו. המדע הוא חד וברור: החיסונים עובדים. הם יעילים ובטוחים, לצעירים באופן כמעט מוחלט, למבוגרים הם יעילים אבל לא מספקים. מעל מיליארד אנשים בעולם כבר התחסנו". לדבריו, "סרבני החיסונים פוגעים בכולנו כי אם כולם יתחסנו, כולם יוכלו לקיים את שגרת חייהם. אבל אם מיליון ישראלים ימשיכו לא להתחסן, זה ייאלץ את שמונה המיליון האחרים להסתגר בבתיהם."

ראש הממשלה הוסיף: "הקבינט קיבל היום החלטה שהחל מה-8 באוגוסט, סרבן חיסון לא יוכל להיכנס לקולנוע, לתיאטרון, לבית הכנסת, ללונה פארק, למשחק כדורגל ולכל פעילות מעל 100 איש, בפנים או בחוץ, אלא אם הוא יביא בדיקת קורונה שלילית, על חשבונו. כן, הוא יישא במלוא עלות הבדיקה. אין שום סיבה שמשלמי המיסים והאנשים שמקיימים את חובתם האזרחית להתחסן יממנו בדיקות למי שמסרב להתחסן."

על ההחלטה לפטור אנשים שהתחסנו וחזרו מחו"ל אמר בנט: "המחוסנים יוכלו לטוס למדינות הנקיות ולחזור, ולאחר קבלת תוצאות בדיקת הקורונה בישראל הם יהיו פטורים מבידוד. אך לעומתם, מי שמסרבים להתחסן יכנסו לבידוד של שבוע מכל מדינה שיחזרו ממנה. פעולות אלו יסייעו לבלום את התחלואה."

בנוסף אמר בנט: "אני פונה מכאן לכל מי שמכיר סרבן חיסון: שכנעו אותו. הסבירו לו שלא יפגע באחרים, תשכנעו ותסבירו – אל תוותרו."

"הכי קל היה עבורי לסגור את המדינה, אבל אני רוצה מדינה פתוחה ובטוחה"

בנט הדגיש את מדיניותו, לאפשר ככל הניתן חיים לצד הנגיף: "העולם הופך כולו אדום. אפילו האולימפיאדה מתרחשת לראשונה בתולדותיה בלי קהל. הכי קל היה עבורי לסגור את המדינה. אבל אני רוצה מדינה פתוחה ובטוחה". לדבריו, "חולים בזן הדלתא נושאים בגופם פי 1,000 נגיפים מנגיף הקורונה המקורית. לכן החיסונים לא יכולים לבלום אותה לבד. הממשלה בנתה תכנית הגנה בת שלוש שכבות – שכבת החיסונים, שכבת ההגנה על המבוגרים, ושכבת המסכות".

"השכבה השנייה היא ההגנה על הקשישים והפגיעים בישראל. מדינת ישראל מעניקה בימים אלו את ההגנה החזקה בעולם לכ-120,000 קשישים בבתי חולים גריאטרים ובבתי אבות. כל אזרח ישראלי צריך להתגאות במהלך המופלא הזה שמקיים ‘אל תשליכני לעת זיקנה’. לגבי שאר המבוגרים, שיודעים לנהל עצמם, הם אחראים להתנהל ביתר זהירות ולשמור על עצמם. כן לפגוש את הנכדים אבל בחוץ, באוויר הפתוח, עם מסיכות. כמו שאתם זוכרים – כולנו שומרים על סבא ועל סבתא."

השכבה השלישית, שכבת המסיכות, תלויה רק בכם, בנו. המסיכה הוכחה מדעית ככלי יעיל במיוחד כדי להגן על עצמכם ועל סביבתכם. כששני אנשים עוטים מסיכה, עם כל העומס הנגיפי שדיברנו, הסבירות יורדת ב-98%. לכן, על כל אזרח במדינה לעטות מסיכה במקומות סגורים. זאת לא המלצה, זאת חובה חוקית. אם נתחסן, נשמור על המבוגרים, ונעטה מסיכות, אנחנו נתגבר על הדלתא".

קבינט הקורונה אישר היום (חמישי) מתווה מחודש לתו הירוק שיחול על מקומות בילוי, תרבות ודת שיאכלסו 100 איש ומעלה, בשטח פתוח וסגור. המתווה שייכנס לתוקף מחמישי הבא יכלול חובה להציג בדיקת קורונה שלילית למשתתפים מגיל 12 ומעלה שלא התחסנו או החלימו מקורונה, כאשר הבדיקה תהיה על חשבון הנבדק. במקביל יתקיים התו השמח לאירועים וכנסים הכוללים מזון שיחייב גם בני 12 ומעלה. בנוסף אישר הקבינט פטור מבידוד לכל החוזרים מחו"ל שהם מחוסנים או מחלימים מכלל המדינות, כולל מדינות אדומות, החל משישי הבא. שני המתווים כפופים לאישור הממשלה.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website