רופאי המחלקות הפנימיות מזהירים: “מספר מיטות האשפוז נחתך בחצי”

"מתוך 111 מחלקות פנימיות בבתי החולים, נותרו רק כ-60 מחלקות פנימיות רגילות. מספר מיטות האשפוז במחלקות שעומד בשגרה על 3,300, ירד לכ-1,500 מיטות בלבד" – כך מתריע אבישי אליס, יו"ר איגוד הרופאים הפנימאים במסיבת עיתונאים מיוחדת, על רקע המשבר המתהווה במחלקות.

"הפוליטיקאים והתקשורת ברוב לא מבינים את הדרמה בבתי החולים" אמר אליס, "את המשמעות והתוצאה של העלמות המאסה העצומה הזו במיטות האשפוז ובצוותים במחלקות הפנימיות. מה שמוסתר מעיניי הציבור ומעיניי מקבלי ההחלטות זו הירידה הדרסטית ביכולת של בתי החולים לטפל בחולים השגרתיים".

מחלקת הקורונה בבית חולים זיו בצפת, ארכיון (צילום: דוד כהן / פלאש 90).

"ולציבור, זו אזעקת אמת. התעלמו מקולות רקע לא רציניים. אנחנו מתוך המחלקות מספרים לכם שהמצב רע. שהפגיעה של הקורונה מקיפה גם את חולי הקורונה ומשפחותיהם, אבל גם מעגלים נרחבים של חולים אחרים שהטיפול בהם נפגע, עד נפגע מאוד בימים אלו. נא השמעו להוראות:
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

ד"ר חגית יונת תל השומר אמרה "התקינה במערכת הבריאות נקבעה ב-1977, ברור שאינה יכולה להספיק לטיפול באוכלוסייה. הגיעה העת להגדיר בצורה ברורה מה היקף הצוות הרפואי, הסיעודי ומיטות האשפוז, שאנחנו רוצים לאזרחי מדינת ישראל, אולי אפילו לנסות להתקרב לנתונים הממוצעים במדינות ה-OECD. מהמספרים הללו עלינו לגזור את מספר המחלקות, החולים והצוות, שיהיו לטפל באוכלוסיית ישראל בשגרה ובחירום."

היא תקפה את הפתרון של גיוס כוחות מילואים למחלקות או מתמחים והסבירה כי הטיפול דורש מעקב מתמשך אחר החולים ואין תחליף לתקנים קבועים. היא תקפה את משרד האוצר על כך שהתקנים שהוקצו להם למתמחים אינם הוגנים, ואינם מאפשרים את קליטתם במערכת.

ד"ר איילת רז הזהירה מהאופן בו מקטינים את התפוסה במחלקות: "הפטנט נקרא שחרורים מואצים מהמחלקות. זה אומר פשרה. זה אומר לשלוח הביתה חולים שבעבר השארנו לאשפוזים, כדי לסיים את הבירור הרפואי במצבם, כדי לשחררם במצב רפואי טוב יותר. המשמעות היא פגיעה בפועל בחולים השגרתיים. בחולי סוכרת, יתר לחץ דם,  חולי סרטן, מושתלים בחולי תחלואת המוח,  שרבים מהם  מטופלים אצלנו במחלקות הפנימיות, בסובלים מזיהומים, דלקות, מחלות מדבקות ועוד".

Leave a Reply

Name *
Email *
Website