רק מחצית מהאנשים עם מוגבלות מועסקים, לעומת 79% בשאר האוכלוסיה

שילוב בעלי מוגבלויות בעבודה. (צילום אילוסטרציה: Shutterstock)

נתונים שפרסמה היום (רביעי) הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מראים כי רק 50% מאנשים עם מוגבלויות בישראל מועסקים, לעומת 79% באוכלוסיה הכללית. עוד נמצא כי ל-20% מהאנשים עם מוגבלות יש תעודה אקדמית, לעומת 41% מהאנשים ללא מוגבלות.

על פי הנתונים, שנכונים לשנה שעברה ופורסמו לרגל היום השנתי בנושא שיחול בשבת הקרובה, 52% מבעלי המוגבלות לא מצליחים לכסות את ההוצאות החודשיות של משק הבית – פי שניים מיתר האוכלוסייה, שם עומד הנתון על 26%.

על פי הלשכה, ל-15% מבני ה-20 ומעלה בישראל, שהם כ-867 אלף איש, יש מוגבלות תפקודית חמורה, כאשר היא נפוצה אצל נשים קצת יותר מאשר בקרב גברים – 16% אל מול 13%. כמעט 10% מהציבור מתקשים מאוד או שאינם יכולים ללכת או לעלות במדרגות, ובקרב בני ה-65 ומעלה הנתון עולה ל-28%.

בתחום העבודה, ל-43% מהמועסקים עם מוגבלות יש חשש כלשהו לאבד את מקום עבודתם, לעומת 30% מהמועסקים ללא מוגבלות. 23% משתכרים עד 5,000 ש"ח נטו בחודש, לעומת 15% מהמועסקים ללא מוגבלות, ו-42% אינם בכוח העבודה, לעומת 16% בקרב אנשים ללא מוגבלות.

אנשים עם מוגבלות בודדים פי 5 משאר האוכלוסיה

19% מהאנשים עם מוגבלות שנשאלו בסקר העידו כי חשים בדידות לעיתים קרובות, לעומת 4.1% בשאר האוכלוסייה. בשאלה דומה, 13% ענו שהם חשים כי אין להם על מי לסמוך בשעת מצוקה, לעומת 5.4% בשאר האוכלוסייה.

42% חשים בדידות לעיתים קרובות, או מדי פעם לעומת 20% בשאר האוכלוסייה. 60% מהם חושבים שיש להיזהר ממרבית האנשים, לעומת 47% בשאר האוכלוסייה.

עוד נתונים מטרידים שעולים מהדו"ח של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מראים שאנשים עם מוגבלות חשים יותר בדידות, נותנים פחות אמון באחרים, חשים פחות ביטחון בדרכים, חוששים יותר מתאונות דרכים ומעריכים בשיעורים נמוכים יותר את תפקוד מוסדות הממשל.

רק 74% משתמשים באינטרנט, מחציתם לחיפוש מידע בריאותי

74% מהאנשים עם מוגבלות חמורה בני 20 ומעלה גולשים ברשת, לעומת 93% בשאר הציבור. 72% מהם עושים זאת באמצעות הטלפון הנייד, בהשוואה ל-89%.

בלשכה מצאו שיש שוני בתעדוף של מטרות הגלישה באינטרנט בין אנשים עם מוגבלות חמורה לציבור הכללי: חיפוש מידע בנושאי בריאות נמצא במקום הראשון בקרב בעלי המוגבלות, עם 52%, ורק במקום השלישי אצל השאר, עם 67%. לעומת זאת, השימוש הפופולרי ביותר בקרב אנשים שאינם בעלי מוגבלות הוא במייל, עם 79%, בעוד שבקרב אנשים שיש להם מוגבלות הוא נמצא במקום השני, עם 49%. נתונים נוספים מראים ש-43% מבעלי המוגבלויות משתמשים באינטרנט לקבלת שירותים מהבנק, בהשוואה ל-71% בקרב שאר הציבור. המספרים נמוכים במיוחד כשמגיעים לקבלת שירותים אונליין מהממשלה: רק 36% מבעלי המוגבלויות עושים זאת. גם הנתון בקרב הציבור הכללי לא מעודד, ועומד על 60% בלבד.

דבר היום
כל בוקר אצלך במייל

הרשמה

על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

תגיות:

Leave a Reply

Name *
Email *
Website