שומרים על האוצר

עובדי בנק אוצר החייל פתחו בעיצומים בסניפים ברחבי הארץ לאור כישלון המשא ומתן עם הנהלת הבנק על מהלך המיזוג עם הבנק הבינלאומי. "החלטת הנהלת הבנק הבינלאומי לחלק דיבידנד של 100 מיליון שקלים בתקופה קשה זו היא שיא נוסף במופע אימים של ניתוק, אטימות וחוסר הבנת המציאות", קראה הבוקר יו"ר ועד עובדי הבנק, מזל בובליל. "בשעה בה גורלן של אלפי משפחות נמצא בערפל ואיום תעסוקתי מונף מעל לראשם של העובדים, מחליטים בבינלאומי לעשות חלוקת רווחים תאוותנית, רווחים אשר הגיעו כל כולם באמצעות העבודה הקשה של אותם עובדים שבימים אלו מסתובבים בתחושות קשות בנוגע לעתידם. לצערנו, הניתוק בבינלאומי אינו נעצר רק בעובדים אלא בציבור הישראלי כולו, כי את מחיר המיזוג שיעשיר את כיסי בעלי ההון נשלם כולנו בעקבות פגיעה אנושה נוספת בתחרותיות בענף הבנקים".

במסגרת העיצומים הוחלט על ידי הוועד כי לא יבוצעו הלוואות צבאיות למשרד הביטחון על כל סוגיהן, לא יינתנו הלוואות לקרנות המדינה ועסקים קטנים ולא יהיה מענה טלפוני בסניפים. בוועד העובדים הדגישו כי ייתכן ויחריפו את הצעדים הארגוניים במידה והמשבר לא יסתיים. "העיצומים החלו היום ולא יפסיקו עד שהנהלת הבנק תסכים לשנות את גישתה ולחזור לשולחן הדיונים למשא ומתן אמתי שיוביל להסכמה משני הצדדים" מסרו.

הסיקור המלא


  • המאבק מחריף //
    “אל תשליכוני לעת מיזוג”

  • יהיה מיזוג? //
    “שבו עם העובדים”

"לצערי המשא ומתן בין הנהלת הבנק לוועד התנהל בצורה כוחנית. ההנהלה חושבת בשיא יהירותה שמנהלים יתנו לנו תכתיבים ושהם יכולים לפעול בחוסר שקיפות וגמישות מוחלטת מולנו ומול העובדים", מסרה בובליל אמש. "מסתירים מאתנו מידע ולא ניתן לנהל משא ומתן בצורה הזו. לכן החלטנו להחריף את הצעדים בתקווה שהנהלת הבנק תתעשת, תשב איתנו בצורה נכונה ועניינית ותנהל איתנו משא ומתן אמיתי ולא תכפה עלינו צעדים ותכתיב לבד את דרכי הפעולה".

מוקדם יותר החודש קיבל בנק אוצר החייל את הניקוד הגבוה ביותר במדד של משרד הכלכלה ונבחר לבנק הידידותי ביותר לעסקים קטנים. בוועד העובדים מעריכים כי מיזוג הבנק, לצד הפגיעה ביחסי העבודה בו, עשוי לפגוע בהתנהלותו.

מקבוצת הבינלאומי נמסר בתגובה כי "ועד אוצר החייל נמנע במשך כל התקופות לקיים משא ומתן, הקשה על קביעת מועדים לפגישות וביטל בעבר פגישות שנקבעו. בכוונת הבינלאומי לשמר את המותג של אוצר החייל ומערך הסניפים ועובדיהם יישאר על כנו במיזוג. ההנהלה הציעה לעובדים הצעות נדיבות והוגנות, אך הם דוחים כל הצעה ונמנעים מלקיים משא ומתן. למרות בקשת ההנהלה להיפגש הן מחר והן מחרתיים, הם דחו ההצעה. אנו קוראים לוועד לשוב לשולחן המו״מ לטובת העובדים".

Leave a Reply

Name *
Email *
Website