שיגעון בחולון

המחזור השלישי של ליגת העל לנשים בכדורגל סיפק הפתעה בצמרת ומוליכה חדשה – מכבי חולון שעולה לראשות הטבלה לאחר ניצחון חוץ אדיר על מחזיקת הגביע. הניצחון הובטח משער בדקה ה-90 של הכוכבת הניגרית של חולון, החלוצה אמנזה מארסי שממשיכה את הכושר הנהדר מעונה שעברה. במשחק צמרת נוסף, האלופה מ.ס קרית גת את אס"א ת"א 1:3, משלושער של חלוצת נבחרת מקסיקו רנה ניקול. מכבי חדרה משיגה ניצחון ראשון העונה, בתוצאה 0:2 על האקדמיה והעולה החדשה הפועל ב"ש מנחילה הפסד שלישי רצוף לבנות נתניה עם ניצחון 0:4.

טבלת ליגת העל בכדורגל נשים 2018/2019 – מחזור 3 (גרפיקה: אידאה)

מ.כ.נ רמת השרון 1 – מכבי חולון 2

לראשונה העונה ניתן לראות את השינוי המשמעותי שעבר הכדורגל הישראלי בעקבות המעבר לחמש שחקניות זרות. בעקבות ריבוי הזרות, הצלחה בבחירת הזרות בתחילת העונה או במהלכה יכולה להפוך גם קבוצה ללא שחקניות ישראליות בכירות כמו חולון למועמדת לגיטימית לאליפות. חולון מציגה סגל עם 5 זרות איכותיות ו-2 שחקניות יהודיות-אמריקאיות ורק 4 שחקניות ישראליות. בניית הסגל המוצלחת מלאת שחקניות שלא גדלו בכדורגל המקומי, מעניקה להן יתרון מובנה על קבוצות אחרות בליגה.

רמת השרון החזיקה יותר בכדור ותקפה את השער של חולון, אך התקשתה לפרוץ את קווי הגנה של הקבוצה האורחת. חולון שמציגה קבוצה נהדרת, יצאה למתפרצות והציגה הגנה טובה עם אולי השוערת הטובה בליגה, אנא דוס סנטוס הברזילאית, שמראה עד כה יכולת וירטואוזית והבנת משחק מהרמות הגבוהות ביותר. בדקה ה-75 חולון עלתה ליתרון מפתיע עם בעיטה חופשית של קאלו פיאטנס בעקבות טעות קשה של שוערת רמת השרון חנית שוורץ.

רמת השרון לחצה כדי להשיג את שער השוויון. בדקה ה-86 טאבטה פרצה לרחבה והגיעה למצב של 1 על 1 מול דוס סאנטוס, השוערת של חולון עצרה את הבעיטה של טאבטה ביציאה אדירה, הכדור נהדף לתוך ערבוביה בהגנה של חולון, טאבטה השתלטה מחדש על הכדור, עברה מספר שחקניות בהגנה והוכשלה ברחבה. ג’סיקה דה סילבה בעטה את הפנדל לפינה הימנית, אך דוס סאנטוס זינקה נהדר ועצרה את הכדור. בדקה ה-90 התקפה של חולון, בסיומה אמנזה מארסי השתחררה ברחבה ובעטה כדור בלתי ניתן לעצירה לחיבורים, 0:2 אדיר לחולון בדרך לניצחון מפתיע. בדקה ה-94 איסאטו ג’אלו המחליפה עוד הצליחה לכבוש שער מצמק לזכות רמת השרון.

מכבי חדרה 2 – האקדמיה 0

ניצחון חשוב לקבוצת מחדרה, שרואה את עצמה מועמדת לגיטימית לזכייה באליפות השנה. האחיות סופר שוב עשו את ההבדל והובילו את קבוצתן לניצחון חשוב ומשכנע. חדרה ששלטה במגרש, עלתה ליתרון מוצדק בדה ה-40, פאטימה אדגי’ מגאנה העבירה מצד שמאל כדור רוחב לטל סופר, שבעטה כדור נהדר מחוץ לרחבה מעל ידיה של עמית ביילין השוערת. בדקה ה-76 עוד בעיטה מחוץ לרחבה הפעם של דניאל סופר מעלה את חדרה ל-0:2.

בנות נתניה 0 – הפועל באר שבע 4

באר שבע השיגה את הניצחון הראשון שלה העונה, במהלך משחק החוץ מול נתניה שתאבק גם השנה בתחתית. באר שבע עולה ליתרון ראשון בדקה ה-18 עם שער של סטפני קברל בבעיטה מחוץ לרחבה. אלנילדה וירגיניו הגדילה את התוצאה בדקה ה-32 בהתקפה מתפרצת לאחר בישול של ולא חוסין. בדקה ה-63 חוסין כבשה את השער השלישי לזכות באר שבע עם מבצע ענק, שהחל בהתקפה מתפרצת שלה באגף ימין, בהמלכה עברה 3 שחקניות ולבסוף כבשה בבעיטה אדירה מתוך הרחבה. בדקה ה-89 ולא חוסין סגרה עניין עם שער שני במשחק ו-0:4 גדול לזכות באר שבע.

מ.ס קרית גת 3 – אס"א ת"א 1

אלופת המדינה שניצחה בשבוע שעבר את האקדמיה אחרי שבמחזור הראשון הפסידה לרמת השרון, פגשה את מוליכת הטבלה ערב המחזור הנוכחי. החבורה המלכודת מקרית גת לא התרגשה מהיכולת הטובה של אס"א שצרפה לשורותיה כמה מהשחקניות הישראליות הבולטות בליגה. מי שניצחה על החגיגה הייתה שחקנית נבחרת מקסיקו רנה ניקול שכבשה שלושער לרשת של אס"א. לזכות אס"א הייתה זו ורד כהן שכבשה את שער הניחומים.  

Leave a Reply

Name *
Email *
Website