שינוי כיוון בעבודה: איחוד בגוש במקום מועמדות לראשות הממשלה

בראיון לעמית סגל וירון דקל הבוקר בגל"צ נמנעה סתיו שפיר במשך כעשר דקות להשיב לשאלות על מצבה של מפלגת העבודה, שהידרדרה בסקרים אתמול על ל-6 מנדטים. במקום זאת הדגישה שפיר פעם אחר פעם נקודה אחת ויחידה: החשיבות של איחוד כוחות "בגוש הדמוקרטי", גוש המרכז-שמאל. בדבריה ניכר כי הדחיפות בעבודה לייצר איחוד כזה גברה ביממה האחרונה. לצד זאת המשיכה שפיר להעניק גיבוי ליו"ר המפלגה אבי גבאי, כאשר בלחץ המראיינים אמרה שהוא עדיין מועמד לראשות הממשלה.

לא מן הנמנע שהאמירה של שפיר על מועמדותו של גבאי לראשות הממשלה היא אחת הפעמים האחרונות שהטענה הזאת תישמע במערכת הבחירות. אות לכך ניתן במפגש עם ראשי ערים שקיים גבאי בצהריים בחיפה, בו נמנע מחזרה על קו זה, שאותו הדגיש על לאחרונה. במקום זאת, הדגיש גבאי גם הוא את החשיבות שבין חיבור בין הכוחות המבקשים להחליף את הממשלה. בחוסן לישראל, אגב, סירבו היום להתייחס לאפשרות של איחוד כוחות עם העבודה.

"נמצאים כאן חלק מראשי הערים של מפלגת העבודה, שותפים שלנו בעשייה ואני שמח להיות איתם", אמר גבאי. "הם חלק משמעותי מהיכולות שלנו בשטח, לצד 60 אלף חברים, אלפי פעילים ונבחרת מצוינת של חברי כנסת.

"מפלגת העבודה היא מפלגה שורשית וחזקה, ויחד עם ראשי הערים שלנו אנחנו נוביל שינוי במדינה. בשנה האחרונה אני מדבר על השינוי שאני רואה באוויר. עם ישראל רוצה שינוי. רוצה שיחזרו לעסוק בחיים שלו ולא בפוליטיקה. עם ישראל רוצה מנהיגים שמזדעזעים כשהם שרואים את חדרי המיון מפוצצים.

עוד הוסיף גבאי, "אני שמח על הצטרפות אנשים חדשים למערכת הפוליטית, ועל הרחבת המחנה. אפשר להרחיב אותו עוד יותר. אבל כדי להרחיב ולהביא את השינוי צריך להתחייב למהפך שלטוני, להתחייב לשינוי. אם תהיה התחייבות כזאת, אני מבטיח לכם, בתשיעי באפריל נתניהו לא יהיה ראש ממשלה; בתשיעי באפריל יהיה ראש ממשלה חדש בישראל. תקום ממשלה חדשה, ממשלה של תקווה.

"כדי שיהיה שינוי חייבים להמשיך ולדבר על הדרך שלנו והערכים שלנו ועל התכניות שלנו למדינה. אנחנו נמשיך ונדגיש את העמדות שלנו, את הנבחרת המצוינת שלנו ואת המחויבות שלנו לשינוי. הציבור רוצה שינוי ואנחנו מחויבים להצלחת המדינה, הצלחת המחנה ולהצלחת המפלגה בבחירות הקרובות".

Leave a Reply

Name *
Email *
Website