שלוש מדליות לישראל בדוחא: פיטר פלצ’יק זכה בארד בתחרות המאסטרס בג’ודו

מדלייה שלישית לישראל בדוחא. פיטר פלצ’יק זכה הערב (רביעי) במדליית הארד, ביומה השלישי תחרות המאסטרס היוקרתית בג’ודו. הג’ודוקא הישראלי, אלוף אירופה במשקל עד 100 ק"ג, גבר בקרב המדליה על אלוף העולם ג’ורג פונסקה מפורטוגל.

ההישג של פלצ’יק מצטרף לשגיא מוקי שזכה אתמול במדליית הארד (במשקל עד 81 ק"ג) וברוך שמאילוב שזכה ביום שני במדליית הכסף (עד 66 ק"ג). אורי ששון ולי קוכמן הודחו בשלבים המוקדמים.

pic.twitter.com/JmXiB01sNj
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

— Oren Smadga Head Coach Israel National team???????? (@SmadgaOren) January 13, 2021

פיטר פלצ’יק המתמודד בקטגוריית המשקל עד 100 ק"ג, הגיע לתחרות כאשר אור הזרקורים עליו אחרי הזכייה בזהב באליפות אירופה וכמדורג במקום הראשון בעולם בדירוג העולמי. את סבב הקרבות החל בסיבוב השני שם פגש לקרב עיקש וארוך את אלמר גאסימוב האזרי, מדליסט הארד מאליפות העולם ב-2017.

הקרב נכנס עמוק לתוך הגולדן ורק בחלוף 11:37 ד’ של התמודדות הצליח הישראלי להכניע יריבו האזרי ולהעפיל לרבע הגמר, שם גבר ביתרון וואזרי על ארמן אדמיאן הרוסי בשחזור קרב הגמר מאליפות אירופה שהתקיימה בנובמבר האחרון בצ’כיה 2020.

רצף הניצחונות של הישראלי נעצר כאשר פגש בחצי הגמר בדומה לאליפות אירופה, את הגיאורגי ורלם ליפרטילאני מדליסט הכסף מאולימפיאדת ריו (90 ק"ג) ומדליסט הכסף מאליפות העולם ב-2018. יתרון וואזרי הספיק לליפרטילאני להעפיל לקרב הגמר ולשלוח את פלצ’יק להתמודד על מדליית הארד שם יתמודד נגד אלוף העולם, הפורטוגלי ג’ורג פונסקה.

פיטר פלצ’יק בגרנד פרי תל אביב בג’ודו, 25 בינואר 2020 (צילום: עודד קרני, באדיבות איגוד הג’ודו)

הקרב על מדליית הארד – פלצ’יק ניסה לבצע תרגיל ראשון ללא הצלחה. שני עונשים נפסקו לחובת הפורטוגלי. לקראת סיום הזמן החוקי הפורטוגלי היה אגרסיבי, אך לא הצליח לזכות בניקוד והקרב הגיע לניקוד זהב. 28 שניות בניקוד הזהב פונסקה היה קרוב לקבל ניקוד, אך פלצ’יק הצליח שוב להתחמק. בדקה ה-3 על השעון, קיבל פונסקה את העונש השלישי ופלצ’יק זכה בניצחון.

אורי ששון (מעל 100 ק"ג) המדליסט האולימפי מריו פתח את סבב הקרבות עם ניצחון באיפון בסיבוב הראשון על דורינבאייר אולזיבאייר ממונגוליה, אך הפסיד לאחר מכן  בגולדן סקור לטימור רקחימוב מטג’יקיסטן וסיים את דרכו מוקדם מהצפוי בתחרות.  לי קוכמן (עד 90 ק"ג) הפסיד בסיבוב הראשון ללאשה בקאורי הגיאורגי, מדליסט הזהב מתחרות המאסטרס ב-2019. רז הרשקו (מעל 78 ק"ג) נפצעה בחימום לקראת התחרות והוחלט לא לסכנה.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website