שנה למותו של סלומון טקה ז”ל מירי שוטר: “להכיר בבעיה ולא לשתוק”

מאות השתתפו הערב (שלישי) בטקסי זיכרון ומחאה במלאת שנה למותו מירי שוטר שאינו בתפקיד, של סלומון טקה ז"ל. האירועיםהתקיימו בקריית חיים, שם השתתפה גם משפחת טקה, אשקלון, נתניה, חולון, ראשון לציון, יבנה, תל אביב, רחובות, באר שבע וירושלים. משפטו של השוטר היורה מתנהל עדיין בבית המשפט, ומשפחת טקה, ארגון ‘מהות על המשמר’ ופעילים חברתיים רבים מלווים את ההליך מקרוב, בתקווה למשפט צדק.

עצרת זיכרון לציון שנה למותו של סלומון טקה ונפגעי האלימות המשטרתית בכיכר רבין, תל אביב. (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)

בטקסים רבים הקריאו רשימה ארוכה אותה מגדירים המארגנים כ"קורבנות אלימות משטרתית", מרביתם אזרחים ישראלים ממוצא אתיופי וערבים ישראלים. "כולם תוצאה של אזלת יד של משטרת ישראל באשר לשוטרים המתנהלים בגזענות וחוסר רגישות לאזרחים בעלי צרכים מיוחדים", אמרו מנחות הטקס שהתקיים בכיכר רבין, למרגלות בניין עיריית תל אביב, "אני לא מרגישה בטוחה מפני הגוף שאמור לשמור עלי ועל הילדים שיהיו לי בעתיד. הצעד הראשון הוא פשוט לא לקום ולעשות משהו, להגיע לכאן זה צעד משמעותי, הבחירה להכיר בבעיה ולא לשתוק".

בהפגנה מול תחנת המשטרה בנתניה, עמדו דקת דומיה לזכרו של טקה, ונשאו נאומים. "בקיץ 2019 יצאנו לרחובות, עברה שנה מטלטלת האלימות המשטרית הסלימה וסלומון אינו הקורבן האחרון", אמרה אחת המשתתפות, "אנחנו פה כדי לחזק את משפחת טקה, חבורה ואל-חלק. אנחנו כאן להשמיע את קולה של כל אחת ואחד שאינה מרגישה בטוחה במדינת ישראל".
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

מעמד זיכרון לציון שנה למותו של סלומון טקה ונפגעי האלימות המשטרתית בקריית חיים. (צילום: גילעד שרים)

המשתתפות שעלו ודיברו בטקסים לבשו חולצות הנושאות את פניו של טקה, אבל גם כאלו המנציחות את יוסף סלמסה ז"ל וכאלו הקוראות לשחרורו של אברה מנגיסטו השבוי בידי חמאס. המשתתפים התבקשו לעלות ולספר את חוויותיהם ממפגשים גזעניים עם המשטרה, וכל האירועים הדגישו את המאבק המשותף, ללא הבדל, עבור חברה שיוויונית וצודקת יותר.

מותו של טקה הצית גל מחאות רחב בכל ישראל, בדרישה להפסקת הפרופיילינג, ייחוס אופי פלילי לאנשים על פי מאפיינים חיצוניים ולטיפול שורש באלימות השוטרים כלפי יוצאי אתיופיה ובכלל.​

Leave a Reply

Name *
Email *
Website