שפל תיירותי בסגר השלישי: 30 אלף התארחו במלונות לעומת 1.6 מיליון בשנה שעברה

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום (שלישי) את נתוני תפוסת המלונות בישראל לחודש ינואר 2021, שהיה כולו תחת הסגר השלישי והארוך ביותר ובעקבותיו גם בוטלה תכנית ה"איים הירוקים".

על פי הנתונים, סך כל הלינות הגיעו ל-30 אלף לינות בלבד, לעומת 1.6 מיליון לינות בחודש ינואר בשלוש השנים האחרונות, כאשר 21 אלף לינות היו של ישראלים בעוד רק 9,000 לינות היו לינות של תיירים, ותפוסת החדרים הגיעה ל-1.6% בלבד.

בשלוש השנים האחרונות נרשמה בינואר תפוסה של יותר מ-54%. רוב המלונות לא פעלו תחת מגבלות הסגר השלישי ורק חלק קטן מהמלונות פעלו במתכונת של השכרת חדרים.
דבר היום – כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

נפלילה אחרי התאוששות

לאחר התאוששות משמעותית בחודשי הקיץ, בה תפוסת החדרים עלתה עד ל-52% באוגוסט, ובאילת תפוסת החדרים במלונות עלתה באוגוסט עד ל-86%, והצליחה להתאושש עד כדי הגעה לנתון דומה לאוגוסט 2019 כאשר כמעט כל הלינות היו של תיירים ישראליים (98%), כבר באמצע ספטמבר 2020, עם הכרזת הסגר השני בערב ראש השנה, הופסקה גם תיירות הפנים, ובחודש אוקטובר 2020 כבר נרשמו נתונים אפסיים במלונות עם תפוסת חדרים של 0.6% בלבד.

נופשים באילת. נובמבר 2020 (צילום: יוסי אלוני/פלאש90)

במחצית השנייה של חודש נובמבר ועד לשבוע האחרון של דצמבר אושרה פתיחת המלונות באילת ובים המלח לנופשים תחת חוק "האיים הירוקים", ותפוסת החדרים הממוצעת הראתה מגמת התאוששות.

תפוסת החדרים בינואר: 1.6%

במלונות אילת תפוסת החדרים הגיעה ל-15% בנובמבר ו-32% בדצמבר, ובים המלח ל-11% בחודש נובמבר ו-27% בדצמבר, כאשר המלונות בשאר המקומות פעלו במתכונת מצומצמת של השכרת חדרים בלבד.

נופש עובר בדיקת חום בכניסה לבית מלון (צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)

לצורך השוואה, בשלוש השנים האחרונות, סך הלינות בחודש ינואר היה כ-1.6 מיליון והן התפלגו כמעט שווה בשווה בין הישראלים והתיירים. תפוסת החדרים במלונות הגיעה ל-1.6%.

מהנתונים ניתן להבין כי שוק התיירות וביחס אליו הלינה במלונות, יודע להתאושש מהר מאוד מיד עם פתיחת המשק. לראיה, בחודשי הקיץ התפוסות באילת הגיעו כמעט לשיעורי התפוסה בשנה רגילה, למרות שהכניסה לישראל מחו"ל הייתה עדיין סגורה, כנ"ל נראתה בחודשים נובמבר-דצמבר התאוששות משמעותית במסגרת תכנית "איים ירוקים".

Leave a Reply

Name *
Email *
Website