תחקיר הגרדיאן מגלה: לפחות 6,500 פועלים נהרגו בהכנות למונדיאל בקטאר

תחקיר שהתפרסם הבוקר (שלישי) ב’גרדיאן’ הבריטי חושף כי לפחות 6,500 פועלים נהרגו בבניית האיצטדיונים בהם תארח קטאר את מונדיאל 2022. מסמכים רשמיים שהגיעו לידי הגרדיאן מהרשויות בהודו, פקיסטן, נפאל, בנגלדש וסרי לנקה, מעידים כי בעשור האחרון, מאז זכתה קטאר באירוח המונדיאל, למעלה מ-6,750 מאזרחיהן מתו בתאונות עבודה בקטאר.

התחקיר מבוסס על מידע רשמי של ממשלות אלו בלבד, ולא כולל את הקרבנות ממדינות אחרות כמו: קניה והפיליפינים, ששלחו אלפים רבים של עובדים לקטאר וסרבו לחשוף את נתוני התמותה. בכל שבוע, מאז אותו הלילה בדצמבר 2010 בו זיקוקים האירו את שמי דוחא והמונים יצאו לרחובות לחגוג את זכייתה של קטאר באירוח המונדיאל, מתו בממוצע 12 פועלים מחמשת המדינות שניאותו לחשוף את הנתונים.

ההכרזה על קטאר כמארחת של מונדיאל 2022 (AP Photo/Osama Faisal, File)

בין הקרבנות: 2,711 הודים, 1,641 נפאלים, 1,018 בנגלים, 824 פקיסטנים, ו-557 מסרי לנקה. בגרדיאן מציינים שסיבות המוות ואתרי העבודה בהם נהרגו הפועלים לא צוינו בדו"חות שהגיעו לידיהם אולם סביר להניח שהקרבנות מתו בעבודות על התשתיות שקטאר בונה לקראת אירוח המונדיאל.
דבר היום – כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

הגרדיאן מדווח שמספר העובדים שמתו עשוי להיות גבוהה בהרבה. מלבד זה שכמה מדינות לא הסכימו לחשוף את נתוני התמותה, מוסיפים בגרדיאן שהנתונים שכן נחשפו אינם מייצגים את המחצית השנייה של שנת 2020 ואת החודשים הראשונים של 2021. כמו כן, העבודות בקטאר נמשכות במרץ וכללי הבטיחות אינם נשמרים ולכן סביר להניח שרבים עוד ימותו.

עובד בניין באצטדיון בדוחא, קטאר לקראת מונדיאל ב-2022 (Photo by Matthew Ashton – AMA/Getty Images)

מאז שקטאר זכתה לארח את גביע העולם בכדורגל, היא בנתה שבעה אצטדיוני ענק, נמל תעופה בינלאומי חדש, עיר חדשה בה יתקיים משחק הגמר ועשרות בתי מלון ומתקנים נוספים שישמשו את התיירים.

הזלזול בחיי העובדים ממשיך מהמונדיאל ברוסיה

העדויות מקטאר ממשיכות את הדיווחים שהגיעו בעקבות המונדיאל האחרון שנערך ברוסיה ובו עדויות לתנאי עבודה בלתי אנושיים שאפשרו לממשלת רוסיה לסיים את בניית האצטדיונים בזמן, תוך בהתעלמות ובהסתרה של 17 עובדים שאיבדו את חייהם.

על פי העדויות, 190 עובדים מקוריאה הצפונית הועסקו בתנאים מחפירים, ללא יום מנוחה ושכר נמוך ולינה של 7 פועלים בחדר והועסקו בקור של מינוס 25 מעלות, ללא ציוד הולם.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website