תלונות על שיבושים של טוהר הבחירות ברחבי הארץ

לקראת הצהריים הגישה ‘כחול לבן’ עתירה ליו"ר ועדת הבחירות השופט חנן מלצר, בטענה ל"עשרות דיווחים חוזרים אודות ניסיונות מכוונים לפגוע ביכולתם של מצביעים להצביע לכחול לבן. בין היתר נרשמו ותועדו: השחתה, ניקוב והעלמה של כרטיס הבחירה ‘פה’, פתקי הבחירה לכחול לבן". על פי העתירה, המקרים תועדו בתל אביב, ירושלים, חיפה, גבעתיים, כפר סבא ורעננה. במפלגה מבקשים ממלצר "להורות בדחיפות לוועדות האזוריות" לוודא שמקרים כאלה לא יקרו.

גם מפלגת הימין החדש הגישה תלונה לוועדת הבחירות, על כך שלטענתה, מפלגת איחוד מפלגות הימין משתמשת בחומרים ישנים של נפתלי בנט ואיילת שקד מתקופתם בבית היהודי, כדי להטעות מצביעים. לתלונה צורף צילום מסך של הודעה שנשלחה לכאורה על ידי מוטי יוגב, ובה סרטון של בנט הקורא להצביע לבית היהודי והקלטה של שקד הקוראת לשים פתק "טב" של הבית היהודי בקלפי. "צר לנו שככה הבוקר נפתח", נמסר מהימין החדש. "היום, יום הבוחר, הוא חגיגה לדמוקרטיה וראוי שננהג כולנו בצורה שקופה וחוקית".

צילום מסך מהודעה של מוטי יוגב עם סרטון ישן של בנט ממליץ להצביע לבית היהודי (ללא קרדיט)

ממרצ נמסר כי "עקב ריבוי פניות על השחתת פתקי מרצ בקלפיות, הוגשה בקשה לכל ועדות הבחירות האזוריות להנחות את מזכירי הקלפי להיכנס כל כמה דקות לבדוק את מצב הפתקים".

גם בישראל ביתנו מתלוננים: "פעילי ישראל ביתנו מדווחים כי אין פתקי הצבעה עם האות ל של המפלגה, בקלפיות רבות ברחבי הארץ: נתניה, בת ים, לוד, נתיבות, חדרה ואור עקיבא. הוגשה תלונה לוועדת הבחירות".

במפלגת זהות התקבלה תלונה על "העלמת" פתקי הצבעה למפלגה בקלפי בגבעתיים. המפלגה שלחה הודעה של תושב העיר, שסיפר כי בתו שביקשה להצביע למפלגה נאלצה לבקש מחברי ועדת הקלפי לבדוק מדוע אין פתקים, "ורק לאחר בירורים מסתבר שהם היו מוסתרים".

משטרת ישראל בכוחות מתוגברים במוקדי ההצבעה הפרוסים ברחבי הארץ (קרדיט: דוברות המשטרה)

במסגרת המאמצים של הרגע האחרון העלה אתמול גורם עלום עמוד פייסבוק של מפלגת גשר לכאורה, ובו הודעה מזויפת בשם יו"ר המפלגה אורלי לוי-אבקסיס על פרישתה מההתמודדות. בתגובה עתרה גשר לוועדת הבחירות נגד פייסבוק. בהחלטה שכתב אמש השופט מלצר נכתב כי מדובר ב"פגיעה מהותית" בסדרי הבחירות. אף שהדף הוסר קודם להחלטת מלצר, הוא נתן צו מניעה להסרת כל תוכן דומה, שהועבר למחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website