תמנע נלסון לוי העפילה לגמר אליפות אירופה בג’ודו, ארד לשירה ראשוני

אליפות אירופה בג’ודו יצאה היום (שישי) לדרך בבולגריה והנבחרת הישראלית תסיים את היום הראשון עם שתי מדליות לפחות, כשתמנע נלסון לוי העפילה לגמר ותתמודד על הזהב. קודם לכן, שירה ראשוני זכתה במדליית הארד לאחר שניצחה פרנצ’סקה מילאני האיטלקייה בקרב המכריע. גפן פרימו וברוך שמאילוב ינסו להשיג מדליות ארד נוספות. המשלחת הישראלית כוללת 17 ספורטאים וספורטאיות.

נלסון לוי (עד 57 ק"ג) התחילה את דרכה בסיבוב השני בו גברה על טיאה טופולובץ מקרואטיה בדרך לרבע הגמר. לאחר מכן פגשה את הצ’כית ורה זמנאובה, שגם אותה הצליחה בסופו להכניע בזכות איפון דרמטי שהעלה אותה לחצי הגמר. בקרב מול הגרמניה פאולין שטארקה, שנכנס לניקוד זהב, הישראלית ניצחה בסיומו של קרב דרמטי ובכך הבטיחה מדליה שנייה באליפויות אירופה, אחרי שקטפה את הארד בקאזאן 2016.

שירה ראשוני (עד 48 ק"ג) הבטיחה מקומה ברבע הגמר, אחרי שניצחה את לאפורטה קומאס הספרדיה בניקוד זהב, לאחר תפסה מקום בחצי הגמר כאשר הכניעה באיפון תוך 21 שניות את מיליצה ניקוליץ’ הסרבית. בחצי הגמר פגשה את קטרינה קוסטה הפורטוגלית, אבל נכנעה בווזארי ונשרה לבית הניחומים שדרכו תנסה לזכות בארד.

הקרב על הארד – ראשוני פגשה את פרנצ’סקה מילאני מאיטליה, 24 שניות מפתיחת הקרב האיטלקיה ביצעה מהלך לא חוקי והישראלית זכתה במדליה ראשונה באליפות אירופה.

שירה ראשוני בגרנד סלאם תל אביב (צילום: עודד קרני, באדיבות איגוד הג’ודו בישראל)

גפן פרימו ( עד 52 ק"ג), מדליסטית הארד מאליפות אירופה ב-2018 ו-2021, ניצחה בקרב הראשון שלה את אניקה וורפל הגרמנייה באיפון מהיר. ברבע הגמר פגשה את פביאן קושר השוויצרית, אחת היריבות הבולטות שלה בסבב, אך לאחר קרב עיקש הצליחה להכניע אותה באיפון. בחצי הגמר פגשה פרימו את סגנית האלופה האולימפית, הצרפתיה אמנדין בושאר שהוכיחה את עליונותה ועלתה לגמר. פרימו תנסה לזכות בארד דרך בית הניחומים.

אצל הגברים, ברוך שמאילוב (עד 66 ק"ג), המדורג 10 בקטגוריית המשקל הזו, התחיל את דרכו בסיבוב השני מול אלכסנדר שורט הבריטי, אותו ניצח תוך 28 שניות בדרך לשמינית הגמר. בקרב על העפלה לרבע הגמר הוא פגש את הספרדי אדריאן נייטו צ’ינארו וגם עליו גבר בזכות איפון מוצלח, אבל על ידי בוגדן יאדוב האוקראיני הוא נעצר. לשמחתו, איפון תוך שניות ספורות מול הבולגרי דניסלב איבאנוב סידר לו העפלה לקרב על מדליית הארד.

טל פליקר גבר על איברהים אלייב האזרי בדרך לשמינית הגמר, אבל ברבע הגמר הפסיד בניקוד זהב בעקבות עונש שלישי שספג וכך סיים את דרכו.

מתן קוקולייב (עד 60 ק"ג) הצעיר ניצח בווזארי בקרב הראשון את אשלי מקנזי הבריטי, אבל הודח בסיבוב השני על ידי פרנסיסקו גריגוס הספרדי. ים וולצ’ק התחרה גם הוא לראשונה באליפות אירופה לבוגרים, אך נכנע בסיבוב הראשון ליניסלב גרצ’ב הבולגרי.

דבר היום
כל בוקר אצלך במייל

הרשמה

על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

תגיות:

Leave a Reply

Name *
Email *
Website