תנועת בני עקיבא מציעה סיוע לקשישים בבניית סוכה | וגם: טיפים לבנייה בטוחה

עם צאת יום הכיפורים פוצחת תנועת הנוער "בני עקיבא" בפרוייקט חברתי ארצי רחב בהובלת "צוות הבונים" התנועתי הכולל סיוע בהקמת לקשישים ואנשים עם מוגבלויות בכל רחבי הארץ.

לדברי יוזמי הפרוייקט, בניגוד למצוות רבות אחרות – מצוות הסוכה דורשת מאמץ פיזי מורכב על מנת להקים סוכה כשרה על-פי ההלכה. עובדה זו גורמת לכך שרבים מתקשים בעצם בנית הסוכה, למרות שהם מעוניינים לחגוג את חג הסוכות כהלכתו. עיקר הקושי קיים אצל קשישים ואנשים עם מוגבלויות שלא הצליחו להסתייע בבן משפחה שיסייע להם בעת הבניה.

החיבור המיוחד בין אזרחים ומשפחות רבות מציבורים שונים לנוער הנפלא הצליח לשבור מחיצות ולסמל את הייחודיות הגדולה של חג הסוכות. נראה כי דווקא היום, לאחר שתי מערכות בחירות וקיטוב גובר בציבור, אין פעילות ועשייה ראויה יותר לאיחוי הקרעים מזו

התנועה נרתמה לסייע והקימה פרויקט ארצי רחב הפועל בכל רחבי הארץ ואף הקימה מוקדי פניות אינטרנטי וטלפוני אליהם יכולים אנשים לפנות ולבקש סיוע בבניית הסוכה. לאחר הרישום, חניכי התנועה מהאזור הרלוונטי יוצרים קשר עם הפונה על מנת לתאם מועד לבניית הסוכה, כמו גם פירוקה בתום ימי החג. מאות משפחות כבר פנו והבניה החלה לפני מספר ימים בכל רחבי הארץ. כעת, בצאת יוה"כ נכנס המיזם להילוך גבוה.

היוזמה, עליה נכתב ב"דבר" בהרחבה בשנה שעברה, החלה בסניף בני עקיבא בגבעתיים לפני כחמש שנים כשהתנועה כולה מיד נרתמה לעניין ומובילה אותו בכל רחבי הארץ. הפרויקט פועל לזכרם של שלושת לוחמי צה"ל רס"ן בניה ריין ז"ל שנפל במלחמת לבנון השניה ורס"ן בניה שראל ז"ל וסמל בניה רובל ז"ל שנפלו במבצע צוק איתן בעזה לפני כ-5 שנים.

האם לא נבנה יותר סוכות לנזקקים ???

וואו! כבר 5 שנים שהפרויקט שלנו מתפקד בצורה מדהימה, תופס חלק גדול בלב של כל אחד ואחת…

פורסם על ידי ‏צוות "הבונים" ע"ש בניה שראל ובניה ריין הי"ד‏ ב- יום שלישי, 1 באוקטובר 2019

מזכ"ל תנועת בני עקיבא, יאיר שחל מספר כי "’צוות הבונים’ שמובילה התנועה הצליח בשנים האחרונות לספר לכולנו את הסיפור האמיתי של העם הזה. החיבור המיוחד בין אזרחים ומשפחות רבות מציבורים שונים לנוער הנפלא הצליח לשבור מחיצות ולסמל את הייחודיות הגדולה של חג הסוכות. נראה כי דווקא היום, לאחר שתי מערכות בחירות וקיטוב גובר בציבור, אין פעילות ועשייה ראויה יותר לאיחוי הקרעים מזו. בני עקיבא תמשיך לאורך השנה לפעול למען חיבור וקירוב בין כל חלקי החברה הישראלית כפי שעשתה מאז הקמתה לפני 90 שנה".

Leave a Reply

Name *
Email *
Website