11 טיפים שיכולים לקדם אתכם במציאת עבודה בזמן משבר

״שוק העבודה השתנה, זה ברור״ אומרת עידית קבליו, הבעלים של חברת ״בדיוק״ לגיוס עובדים להיי טק, ״חברות עברו לעבוד מהבית, ואנחנו מזהים את ההשלכות של התופעה הזו – עובדים שעיקר תפקידם היה לתת שירות לעובדים אחרים, פתאום כבר לא צריך אותם. ומבקשים מאתנו לסייע להם למצוא מקום עבודה חדש״.

״כל החשיבה וההתקדמות העסקית נמצאת בהאטה. עסקה שלקח לסגור במשך שלושה חודשים, ועכשיו לוקח שנה, כל התפקידים שנגזרים ממנה, מתייתרים. יש חברות שכדי לא לקצץ הורידו אחוזי משרה. אפילו מעסיקים יום בשבוע״.

מה אפשר לעשות בשביל לשפר את הסיכויים למצוא משרה?
1. לדעת ״לספר את הסיפור שלך״

״אנשים לא יודעים לספר את הסיפור של עצמם. הם לא תמיד יודעים להסביר את הערך שהם מביאים איתם לארגון. בן אדם שמחפש עבודה, צריך לנסח לעצמו את הסיפור הזה. לשלב הזה צריך להתייחס ברצינות. עכשיו העבודה שלך היא למצוא עבודה? אז כדאי שתתמקצע ב’לספר את הסיפור שלך’. תלמד להראות את הערך המוסף שאתה מביא, את היתרונות שלך״.
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

2.  למצוא משהו שבזכותו יזכרו אותך

״הסיפור צריך להיות עם דוגמאות ואנקדוטות מעניינות. חשוב שיזכרו אותך. שיבדלו אותך מאחרים. אם פעם על כל משרה היו ניגשים עשרות, היום זה במאות. מי שלא מתבלט, מעניין, תופס את העין, לא יעבור לשלב הבא״.

3. להשקיע בכתיבת קורות החיים 

״היום פרסמתי משרת פרודקט (מנהל מוצר), ותוך 24 שעות הגיעו 200 פניות. מתוכן יגיעו 5 לראיון. מי שקורות החיים שלו לא מנוסחים בצורה נכונה, כזו שמתאימה למשרה ושמציגה את הערך המוסף שלו, ייעלם בתוך ההמון. שווה להשקיע בעניין הזה עוד קצת מאמץ״.

עידית קבליו (צילום: אלבום פרטי)

4. הראיון הטלפוני הוא לא שיחה ידידותית 

״הראיון הטלפוני הוא לא שיחה ידידותית, בטח במציאות הנוכחית. מדובר בשלב מסנן. אנשים לא יכולים לקבל את השיחה הזו כשהם לא מרוכזים, עם הילדים, בנהיגה. עדיף לבקש שיתקשרו מאוחר יותר ולהסתכן שאולי לא יתקשרו מאשר להיות מסונן בגלל חוסר ריכוז״.

5. רואים מי אתם ברשתות החברתיות

״לכל אחד יש את הקווים האדומים שלו במה שהוא חושף ברשתות החברתיות, אבל כדאי להיות מודעים לכך שמעסיקים מסתכלים על זה לפני שהם קולטים עובד. כל דבר שאתם חושפים ברשתות זו נחלת הכלל. הדעות שלכם, החולשות, התחביבים, מה אתם חושבים על המעסיק הקודם. הכל חשוף״.

6. ליזום קשרים 

״לרשתות החברתיות יש גם צד חיובי. המועמד צריך למתג את עצמו ואחת הדרכים לעשות זאת היא אינטרקציות ברשתות חברתיות. אם אני במקצוע מסוים אני נכנסת לקבוצות שקשורות למקצוע הזה. אני יוזמת קשרים, כשמישהו יחפש הוא יחשוב עלי. אני יכולה גם להפוך להיות אושיה בתחום שלי. כל דבר שאתה יכול לעשות כדי להיות פעיל ומוכר בתחום שלך זה מועיל״.

7. לא להתבייש להיעזר בחברים וגם בחברים רחוקים

״לכל אחד יש מעגלי היכרות. אין מה להתבייש כולם מבינים שזו תקופה מאתגרת. יש משרה שאתה רוצה להגיש אליה מועמדות? תראה מי יכול לחבר אותך לארגון. למצוא חברים משותפים עם מנהלת משאבי אנוש או עם אנשים אחרים בארגון. זו הדרך לקפוץ מעל למודעות.

״יש תחושה עכשיו שכולם עוזרים לכולם, יש התגייסות. זו עת חירום ואנשים רוצים לעזור. אתה אף פעם לא יודע מאיפה תגיע העזרה. אני משתדלת כל יום לעשות חיבור אחד שהוא לא בתשלום״.

8. לצאת מהמסגרת

״לאנשים יש לפעמים איזה דימוי לאיך הקריירה שלהם אמורה לצמוח – או באים במחשבה שזה המקצוע שלי וזה מה שאני יודע לעשות. אבל העולם עבר זעזוע, אז שתזדעזע גם הקריירה, בצורה טובה.

״היום צריך לחשוב מחוץ לקופסא. אני חושבת שכדאי למחפש עבודה לפרק את התפקיד לאוסף של כישורים ותכונות, לתחומי ידע שנצבר, ואולי להרכיב מהם תפקידים אחרים ללכת לכיוונים חדשים״.

9. להרחיב את הכישורים

״צריך להשתדרג, להסתכל מה השוק דורש בתחום שלי, ולהוסיף כישורים. זה יכול להיות גם בקורסים און ליין שהם קלים, אפשר בכמה ימים להשלים ידע באקסל או באנגלית או מטודולוגיות עבודה. יש לכם עכשיו זמן? תנצלו אותו כדי ללמוד כדי להרחיב את היכולות״.

10. לא להתייאש

״זו סיטואציה קשה. כולם מבינים את זה גם המראיינים צריכים לדעת את זה. מי שנמצא היום במצב של חיפוש עבודה צריך כל הזמן להזכיר לעצמו שזה זמני ובסוף זה יסתדר עוד חודש ופחות חודש״.

11. כשאתם מציגים את עצמכם להתחיל בחיובי

״אנשים בלחץ כשהם לא יודעים משהו או שחסר להם משהו בדרישות התפקיד. חשוב לא להתחיל ראיון בדברים שאתם לא יודעים. צריך להתחיל בהישגים, בנסיון, בערך המוסף שאתם מביאים. אחרי כמה דקות של רושם טוב, לא נורא אם תגידו על משהו שאתם לא יודעים ומוכנים ללמוד״.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website