5,000 ש״ח באופן חד פעמי: מענק מיוחד לעובדי כפרי הנוער בדרך להסכם שכר חדש

הסתדרות המעו"ף וכפרי הנוער, בליווי הממונה על השכר במשרד האוצר ומשרד החינוך, חתמו היום (שלישי) על הסכם שבמסגרתו יקבלו 2,200 עובדי כפרי הנוער בישראל מענק חד פעמי, לקראת הסכם שכר קבוע.

המענק בגובה 5,000 שקלים יינתן לעובדים, בהם אימהות בית, מדריכים ומדריכות, עובדי ועובדות מטבח, שרתים, מזכירות ועובדי משק חקלאי, המטפלים בכ-12 אלף תלמידי פנימייה, שחלקם חסרי עורף משפחתי, ב-48 כפרי הנוער המפוקחים על ידי המינהל לחינוך התיישבותי.

חתימה על הסכם כפרי הנוער (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)

העובדים נדרשו בתקופת הקורונה לעבודה מאומצת, מסביב לשעון, שכן הילדים שתחת השגחתם נאלצו להישאר בכפרי הנוער במשך תקופות ממושכות במהלך הסגרים. לכן פנתה ההסתדרות למשרדי האוצר והחינוך בדרישה לטפל בנושא בדחיפות ולסיים את המשא והמתן להסכם קיבוצי עבור עובדים אלו, המתקיים כבר מזה שלוש שנים. המענק עליו הוסכם, נועד לתת לעובדים ולעובדות הקלה בתקופה מאתגרת זו, ועד להשלמת ההסכם המלא והקבוע.
דבר היום – כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

בהסתדרות הדגישו שההסכם, שהושג במעורבותו של אגף הממונה על השכר באוצר, הוא צעד משמעותי בדרך לחתימת הסכם שכר קבוע שיסדיר את תנאי העסקתם של עובדי הכפרים, המהווים משפחה לילדי הפנימיות.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד אמר: "אני מברך את כל המעורבים בהסכם זה. עבודתם המקודשת של עובדי ועובדות כפרי הנוער, במיוחד בתקופה זו, ראויה להערכה ולתגמול הולם. הודות להידברות ולשיתוף הפעולה עם האוצר נשלים את הסדרת תנאי ההעסקה שלהם".

אפי מלכין, המשנה לממונה על השכר הוסיף: "עובדי כפרי הנוער מבצעים כל העת עבודה חשובה. התגייסותם של עובדים אלו להמשך עבודה סדירה, בעת בה מסגרות חינוך אחרות לא פעלו, ועבודתם המאומצת בתקופה מאתגרת זו ראויות להערכה. בשיתוף משרד החינוך, הנהלות הכפרים וההסתדרות, בכוונתנו לפעול על מנת להשלים הגעה להסכמות נדרשות להתאמת תנאי העסקת עובדי הכפרים".

יו"ר הסתדרות המעו"ף עו"ד גיל בר-טל: "המדינה הכירה בחשיבות עבודתם ובשליחותם של עובדי ועובדות כפרי הנוער. אני רואה בהסכם פריצת דרך ותחילתו של תהליך לקידום זכויותיהם, מעמדם ושכרם. יתרה על כך, הנערים והנערות, חניכי וחניכות כפרי הנוער, יצאו נשכרים מהצעד הזה וזה הדבר החשוב".

מנהלת המינהל לחינוך התיישבותי ופנימייתי במשרד החינוך אילנה נולמן ברכה על "הסכם חשוב זה לטובת עובדי כפרי הנוער, העושים לילות כימים במסירות, במקצועיות, באהבה ומתוך אמונה מלאה בנערות ובנערים, ומביאים אותם להצלחות מרגשות". יו"ר חטיבת כפרי הנוער בהסתדרות המעו"ף, ניר אלון, אמר: "ערב חג הפסח, ההסכם הזה נותן ל-2,200 עובדי ועובדות כפרי הנוער המסורים פיצוי על עבודה קשה בתקופת הקורונה למען אלפי תלמידי ותלמידות הפנימייה, והוא מהווה ציון דרך חשוב בדרך להסכם הקבע".

בטקס החתימה שהתקיים בלשכת יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד השתתפו גם רכז החברות הממשלתיות באגף שכר והסכמי עבודה אוהד אלקבץ, עו"ד מאור לזר מהלשכה המשפטית של אגף שכר והסכמי עבודה במשרד האוצר ומנכ״ל כפר הנוער הכפר הירוק ד״ר קובי נווה (סיסקו).​

Leave a Reply

Name *
Email *
Website