6.34 מיליון ישראלים בעלי זכות בחירה, 11,000 קלפיות ו-15 שעות הצבעה

בתום מערכת בחירות שהתאפיינה בהטחות בוץ הדדיות ובמעט מאוד שיח ענייני, ילכו הבוקר (שלישי) מיליוני בעלי זכות הצבעה לבחור את המפלגות שייצגו אותם בכנסת ה-21. מספר בעלי זכות הבחירה בישראל הוא 6.34 מיליון איש, אך בשיעור הצבעה של כ-72% צפויים כ-4.5 מיליון ישראלים לממש את זכותם. הבחירות יתקיימו בקרוב ל-11 אלף קלפיות ברחבי הארץ, שכ-4,000 מהן נגישות לבעלי מוגבלויות.

בחירות 2019. שלט הליכוד מול שלט כחול לבן (אדם שולדמן / פלאש90)

ההצבעה תתקיים בין השעה שבע בבוקר לעשר בערב. ביישובים קטנים ייפתחו הקלפיות בשמונה בבוקר ויסגרו בשמונה בערב. אחוז החסימה עומד על 3.25%, שהם כ-160 אלף קולות, מה שאומר שרק מפלגות שיזכו בארבעה מנדטים לפחות יזכו לייצוג בכנסת הבאה. בבחירות מתמודדות כ-45 רשימות, אך מהסקרים עולה כי רק 12 או 13 מהן צפויות לצלוח את הבחירות בהצלחה.

ועדת הבחירות המרכזית, שבראשה עומד המשנה לנשיאת בית המשפט העליון חנן מלצר, העסיקה במהלך מערכת הבחירות אלף עובדים, והיום היא מעסיקה כ-150 אלף אזרחים, בעיקר בקלפיות.

משרד מבקר המדינה הודיע אתמול כי במסגרת ביקורת על אבטחת מידע ומאגרי מידע הקשורים בבחירות, שתוצאותיה יתפרסמו בתוך כמה חודשים, 25 מעובדי משרד המבקר יפקחו מקרוב על מערכת הבחירות, הן בוועדת הבחירות המרכזית והן בוועדות האזוריות. דגש מיוחד יינתן להליך ספירת קולות המצביעים והזנת התוצאות למערכות הממוחשבות.

במסגרת המאמצים של הרגע האחרון העלה אתמול גורם עלום עמוד פייסבוק של מפלגת גשר לכאורה, ובו הודעה מזויפת בשם יו"ר המפלגה אורלי לוי-אבקסיס על פרישתה מההתמודדות. בתגובה עתרה גשר לוועדת הבחירות נגד פייסבוק. בהחלטה שכתב אמש השופט מלצר נכתב כי מדובר ב"פגיעה מהותית" בסדרי הבחירות, וכי הדף הוסר. למרות זאת נתן השופט צו מניעה להסרת כל תוכן דומה, והוא הועבר למחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה.

בשל יום השבתון יופעלו היום 55 חופי רחצה ברחבי הארץ, שלושה ימים קודם לפתיחתה הרשמית של עונת הרחצה ביום שישי. מטעמו של שר הפנים אריה דרעי נמסר, כי ההחלטה על פתיחת החופים התקבלה בעקבות פנייתו לרשויות מקומיות, במטרה למנוע מקרי טביעה. רשימת החופים שייפתחו מופיעה באתר משרד הפנים.

מי מצביע והיכן?

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו יצביעו בשעה 10:30 הבוקר בקלפי בבית הספר "פולה בן גוריון" בשכונת רחביה ברושלים, בסמוך למעון ראש הממשלה.

יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי, ילווה בשעה תשע את אמו שרה להצביע בשכונת הר חומה בירושלים, ובשעה 12:00 יצביע בקלפי בשכונת תל ברוך בתל אביב. לאחר מכן יגיע לחמ"ל השקוף של מפלגת העבודה בנמל תל אביב וב-16:00 יקיים סיור קלפיות בראשון לציון.

שר האוצר ויו"ר כולנו משה כחלון יצביע בשעה 7:30 בבוקר בקלפי בבית הספר הריאלי היסודי בחיפה, שם ימסור הודעה לתקשורת. לקראת סיום יום הבחירות יתכנסו אנשי המפלגה באולם סטוקו, בשכונת הדר יוסף בתל אביב.

שרת המשפטים ויו"ר משותפת בימין החדש איילת שקד תצביע עם בעלה בקלפי שליד ביתה בצפון תל אביב בשמונה בבוקר, ושעה לאחר מכן יצביעו גם שר החינוך ויו"ר הימין החדש נפתלי בנט ורעייתו בקלפי הסמוכה לביתם ברעננה. בסיום יום הבחירות יצפו שקד ובנט במדגמים בבתיהם, ושעה לאחר מכן יגיעו למטה המפלגה באזור התעשייה בבני ברק, לכנס עם פעילי המפלגה.

שר הפנים ויו"ר תנועת ש"ס אריה דרעי החל את היום בתפילת שחרית יחד עם פעילי המפלגה בקברו של הרב עובדיה יוסף, שדמותו ליוותה את קמפיין המפלגה. קצת אחרי שבע בבוקר יצביע עם רעייתו בשכונת הר נוף בירושלים, ובשעה שמונה יצטרף לנשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס שלום כהן, שיצביע בשכונת רמות. בהמשך היום יסייר דרעי בקלפיות ברחבי הארץ ולאחר סגירת הקלפיות יתקבצו אנשי ש"ס באולם "ויאמר יצחק" בירושלים.

מה חיפשנו בויקיפדיה?

ארגון ויקימדיה ישראל, המפעיל את ויקיפדיה בעברית, פרסם אתמול כי ב-100 הימים האחרונים נצפו עמודי המפלגות והמועמדים 1.8 מיליון פעמים. הערך הנצפה ביותר הוא של בנימין נתניהו, עם 251 אלף צפיות, אחריו בני גנץ, שעמוד הויקיפדיה שלו נצפה 228 אלף פעם, במקום השלישי משה פייגלין עם 131 אלף צפיות, במקום הרביעי איילת שקד עם 81 אלף צפיות ובמקומות 5 ו-6 יאיר לפיד ואבי גבאי עם 59 אלף צפיות.

עמוד מפלגת חוסן לישראל נצפה 53 אלף פעם, ויחד עם העמוד של כחול לבן מדובר ב162 אלף צפיות, הכי הרבה מבין המפלגות. במקום השני ניצבת זהות עם 121 אלף צפיות ובמקום השלישי הליכוד עם 77 אלף צפיות. עניין רב ניכר גם בימין החדש, שעמוד הוויקיפדיה שלה נצפה 75 אלף פעם, ואחריה מפלגת העבודה (55 אלף), מרצ (53 אלף) וגשר (47 אלף).

Leave a Reply

Name *
Email *
Website