60 אלף מתפקדים יקבעו היום את רשימת העבודה לבחירות הקרובות

44 מועמדות ומועמדים, 84 אתרי הצבעה בכל רחבי הארץ ו-60 אלף בעלי זכות בחירה – הבוקר בעשר ייפתחו קלפיות הפריימריז במפלגת העבודה, ויחל תהליך בחירת רשימת מועמדי המפלגה לכנסת ה-21. אתר ההצבעה המרכזי יהיה בביתן 10 בגני התערוכה בתל אביב. על רקע מצבה של העבודה בסקרים, העריכה היום דמות בכירה במפלגה כי אחוזי ההצבעה יהיו נמוכים מ-50%, שיעור ההצבעה בבחירות הפנימיות הקודמות במפלגה.

הקלפיות ייסגרו בעשר בערב, וזמן קצר לאחר מכן צפויה הכרזה על התוצאות. מה שמאפשר זאת הוא ההצבעה האלקטרונית שמתקיימת בעבודה, בשונה מסימון הטפסים הידני בפריימריז בליכוד בשבוע שעבר, שיטה שהובילה להמתנה של כמעט יממה עד פרסום התוצאות הסופיות. שוני נוסף לעומת הפריימריז בליכוד הוא במספר המועמדים שכל מצביע או מצביעה יכולים לסמן – עשרה בעבודה לעומת 12 שמות בליכוד.

אמש פירסם יו"ר המפלגה אבי גבאי קריאה למתפקדים לקראת הפריימריז. בין השאר אמר: "למפלגה שלנו יש דרך. מפלגת העבודה היא מפלגה דמוקרטית. אצלנו הכוח בידיים שלכם. צאו ובחרו את הנבחרת הכי טובה לכנסת… חברי כנסת שמחויבים עבורכם, נבחרת שנלחמת למען הדמוקרטיה, נבחרת שנלחמת כדי להילחם ביוקר המחיה, נבחרת שנלחמת על הביטחון שלנו. תהיה לנו נבחרת מנצחת".

בניסיון לעורר מוטיבציה הזכיר גבאי את מנהיגי העבר: "הדרך שלנו היא הדרך של יצחק רבין ובן גוריון. הדרך שלנו ברורה ואנחנו יודעים על מה אנחנו נלחמים… על כלכלה צודקת, על הסדר מדיני, על תקווה לצעירים, על טיפול בקשישים. צאו להצביע. ממשו את הזכות הדמוקרטית שלכם".

Leave a Reply

Name *
Email *
Website