אולימפיאדת טוקיו תידחה? הוועד האולימפי צפוי להחליט בעוד 4 שבועות

הוועד האולימפי הבינלאומי צפוי לדחות את אולימפיאדת טוקיו 2020 בעקבות מגפת הקורונה. אמש (ראשון) התקיימה ישיבת חירום בראשותו של נשיא הוועד האולימפי הבינלאומי, תומאס באך, בה דנו לראשונה באפשרות לדחות את האירוע שאמור להיפתח ב-24 ביולי והציבו לעצמם אולטימטום לקבל החלטה סופית תוך ארבעה שבועות.

בהודעה הוועד האולימפי הבינלאומי נכתב כי "צעד זה יאפשר ראייה טובה יותר של ההתפתחות המשתנה במהירות של המצב הבריאותי ברחבי העולם וביפן. זה ישמש בסיס להחלטה הטובה ביותר לטובת הספורטאים וכל המעורבים האחרים". בוועד האולימפי ציינו כי "מצד אחד, ישנם שיפורים משמעותיים ביפן. אך מצד שני, ישנה עלייה דרמטית בהתפרצויות של מחלת הקורונה במדינות שונות וביבשות שונות".

Health and safety paramount as IOC Executive Board agrees to step up scenario-planning for the Olympic Games #Tokyo2020 https://t.co/jvLYoW9yfG
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

— IOC MEDIA (@iocmedia) March 22, 2020

נשיא הוועד האולימפי תומאס באך ציין כי "חיי אדם מקבלים עדיפות על פני הכל, כולל קיום המשחקים" עוד אמר באך "בסופה של התקופה החשוכה הזו, הלהבה האולימפית תהיה האור בקצה המנהרה".

בוועד הפראלימפי גיבו את שיקולי הוועד האולימפי לבחון את דחיית המשחקים. "התנועה הפראלימפית כולה תומכת באופן מלא בהחלטת הוועד האולימפי לבדוק את התרחישים לקיום המשחקים האולימפיים והפראלימפיים בטוקיו 2020, כולל דחייה". עוד ציינו כי "חיי אדם חשובים בהרבה מכל דבר אחר, וכרגע חיוני שכולם, כולל ספורטאים, יישארו בבית כדי למנוע התפשטות נוספת של המחלה הנוראה הזו שמשפיעה על הקהילה הגלובלית".

Leave a Reply

Name *
Email *
Website