אושר: 30 תאגידי מים אזוריים במקום 56 תאגידי מים עירוניים

מועצת רשות המים אישרה היום (חמישי) את צמצום מספר תאגידי המים ל-30 תאגידים אזוריים. עד היום פעלו ברחבי הארץ 54 תאגידי מים עירוניים. הצמצום התבצע לפי מפת שיוך שאושרה הבוקר. המהלך נעשה בעקבות חוק שעבר בשנה שעברה אך ביצועו נדחה בשל משבר הקורונה.

ברשות המים הדגישו כי "אישור המפה נעשה לאחר שנערכו שימועים לרשויות המקומיות ולתאגידים בו יכלו להביע את דעתן, ובקשותיהן נשמעו ונלקחו בחשבון ככל שניתן בעניין השיוך החדש". לדבריהם, בשל נגיף הקורונה והעומס על התאגידים והרשויות המקומיות, ניתנה הארכה לתהליך הצמצום והוא נקבע כעת לתחילת אוגוסט 2020.

עד שנת 2010 הייתה לכל רשות מקומית מחלקת מים משלה, אולם אז הוחלט על הקמתם של 56 תאגידי מים מקצועיים שהתקציב שלהם מנותק מתקציב העירייה. לטענת גורמים ברשות המים, המעבר אפשר השקעת סכומים גדולים יותר בתשתיות המים והביוב העירוניות שהוזנחו על ידי הרשויות המקומיות. עם השנים התרחבה הביקורת גם על מספר זה של תאגידים וב-2019 עבר תיקון לחוק תאגידי המים שדרש מרשות המים לצמצם את מספרם ל-30.
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

ברשות המים הדגישו כי "התאגידים החדשים הביאו לריכוז הכסף הציבורי והזרמתו אך ורק לטובת קידום ושיפור תשתיות המים והביוב העירוניים ומנעו פגיעה בציבור בשל הזנחת התשתיות בעבר. באמצעות התאגידים, רשות המים מנעה מהרשויות המקומיות להשתמש בכספים שנועדו לשדרוג תשתיות המים והביוב לצרכים אחרים. זאת ועוד, הטיפול של התאגידים בתשתיות הביוב הביא לירידה דרסטית בגלישת מים מזוהמים לנחלים ולמי התהום, כאשר כבר בשנתיים הראשונות לפעילות התאגידים הגלישה הצטמצמה לשליש מהכמות לפני הקמתם ומאז היא רק יורדת. בנוסף, נמנע בזבוז אדיר של דליפות ונזילות מים בזכות שדרוג התשתיות, שמשמעותו חיסכון ענק בכסף לציבור- פחת המים ירד בכ-10% כאשר כל אחוז הוא שווה ערך לכמות המיוצרת במתקן התפלה אחד."

Leave a Reply

Name *
Email *
Website