“אחת התשתיות המשמעותיות לסחר בסמים בישראל”: גל מעצרים של מפעילי “טלגראס”‎

42 חשודים בניהול רשת "טלגראס", המשמשת למכירת סמים באמצעות תוכנת המסרים המידיים טלגרם, נעצרו הבוקר (שלישי) על ידי המשטרה ורשות המיסים. המשטרה מתייחסת לחשודים כאל חברים בארגון פשיעה, וחושדת כי עד עתה נמכרו באפליקציה בישראל סמים בשווי מאות מיליוני שקלים ובמשקל כולל של עשרות טונות.

מהמשטרה נמסר כי לאור ראיות אשר העלו חשדות לביצוע עבירות של ניהול ומימון ארגון פשיעה, סחר בסמים, הלבנת הון, עבירות מס ועבירות נוספות, פתחו הבוקר יחידת הסייבר בלהב 433 ויחידת יהלום ברשות המסים בחקירה גלויה בתום תקופה של מספר חודשים במהלכם התנהלה חקירה סמויה.

המבנה הארגוני של טלגראס. (משטרת ישראל)

בשעות הבוקר נעצרו 42 חשודים לחקירה באזהרה, כולל בחו"ל, בחשד למעורבות בעבירות ניהול ומימון ארגון פשיעה, מסחר והספקה של סמים מסוכנים במסגרת ארגון פשיעה, תיווך בעסקי סמים מסוכנים במסגרת ארגון פשיעה, שיבוש מהלכי משפט במסגרת ארגון פשיעה, קשירת קשר לפשע במסגרת ארגון פשיעה, ביצוע עבירות מס ועבירות נוספות.

מרבית החשודים משתייכים לדרג הבכיר בארגון, בהם ראש הארגון, שלושת סגניו ובעלי תפקידים בדרגת מנהלים.

החקירה לוותה על ידי מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה והמחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה. כמו כן בוצעה הפעילות בשיתוף האגף ללוחמה בפשיעה המאורגנת ושחיתות של שירות הביטחון באוקראינה וגורמי אכיפה נוספים בארצות הברית וגרמניה. מדובר בפרשה בינלאומית שעניינה הפעלת ארגון פשיעה ברשת בעל תשתיות בארץ וברחבי העולם המנהל רשת לסחר בסמים מסוכנים בד בבד עם ביצוע עבירות נוספות.

במשטרה חושדים, כאמור, כי חברי הארגון ניהלו את פעילותם הפלילית על גבי אפליקציית העברת המסרים טלגרם, כשמשטרת ישראל הצליחה לחשוף את האנונימיות של חברי הארגון אשר פעלו מעל פלטפורמה זו, באמצעותה נוהלו עשרות קבוצות וערוצי תקשורת אשר שימשו זירה לסחר בסמים. על פי הודעת המשטרה: "מדובר כיום באחת התשתיות המשמעותיות והמרכזיות לסחר בסמים מסוכנים בישראל, וכאמור חברים בה עשרות חברי הנהלה במדרגי בכירות שונים, אלפי סוחרים ועשרות אלפי משתמשים והפעילות המשטרתית הסירה את האנונימיות שאפיינה את פעילות הארגון".

המשטרה מייחסת לחשודים שנעצרו הבוקר תפעול ארגון פשיעה שיטתי ומאורגן ולאורך תקופה ארוכה. עוד מאמינה המשטרה כי ברשת נעשה סחר גם בסמים קשים, ביניהם קוקאין, MDMA ואקסטזי, זאת בנוסף לכמויות לחשיש ומריחואנה. השכר לעובדי ומנהלי הארגון הועבר במזומן, בביטקוין או בסמים, תוך הסוואת מקור הכספים. על פי המידע שבידי החוקרים, הסמים המסוכנים סופקו באמצעות פלטפורמת טלגראס גם לקטינים.

במהלך היום בוצעו עשרות חיפושים במהלכם נתפסו סכומי כסף שונים, סמים וכן אמצעים טכנולוגיים ששימשו את הארגון לניהול הפעילות ברשת ובוצעה אכיפה כלכלית לצורך הליך חילוט.

החשודים יובאו במהלך היום לבית משפט השלום בראשון לציון ולבית משפט השלום בנצרת והמשטרה תבקש להאריך את מעצרם בהתאם לצרכי החקירה והחשדות האמורים.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website