אלוף (מיל’) טל רוסו מצטרף ל’עבודה’: קרא ל”היפרדות בטוחה מהפלסטינים”

מפלגת העבודה הציגה במסיבת עיתונאים שקיימה בצהריים בתל אביב את האלוף במילואים טל רוסו, שיוצב במקום השני ברשימת המפלגה לכנסת. יו"ר העבודה, אבי גבאי אמר כי "טל הוא איש הביטחון שלנו ויהיה שותף מלא לעשייה ולקרב הגדול על שינוי פני המדינה".

רוסו (60), בן קיבוץ חולתה בגליל העליון, התגייס לצה"ל ב-1978 ושירת ביחידת שלדג. הוא קיבל דרגות קצונה ללא קורס קצינים, כהערכה על תפקודו במלחמת לבנון הראשונה. תפקידיו הבכירים בצה"ל היו מפקד מפקדת העומק, מפקד פיקוד הדרום, ראש אגף מבצעים, מפקד עוצבת הפלדה ומפקד עוצבת האש.

במסיבת העיתונאים פנה גבאי אל רוסו והוסיף: "פוליטיקה זה לא עסק פשוט, אבל לפי הסיפורים שמספרים עליך היית כבר בכל מדינות ערב בלי שהזמינו אותך ובלי דרכון, כך שאין לי ספק שגם מכאן תביא הישגים גדולים למדינת ישראל ולעם ישראל".

בהמשך תקף גבאי את ניסיונות ראש הממשלה בנימין נתניהו לקדם איחוד בין הבית היהודי לעוצמה לישראל: "הליכוד צירף היום למפלגת הבת שלו את הכהניסטים, הגזענים, המחרחרים והמסיתים. הליכוד הכריז היום סופית על פשיטת רגל ערכית על התנתקות סופית מדרכם של מנהיגי עבר שלו, שיצאו ממליאת הכנסת כשכהנא עלה לנאום".

רוסו פתח את דבריו בכך שהוא שמח וגאה להצטרף למפלגת העבודה. לאחר דברים על 35 שנות שירות צבאי הוסף כי גם לאחר שחרורו מצה"ל ב-2014 המשיך לשרת כאיש מילואים. "היום אני עולה על מדים חדשים, בשירות מדינת ישראל… אני מביט באתגרים הביטחוניים שמקיפים אותנו, ואני יודע שאפשר לעשות את זה אחרת.

"אפשר לספק לציבור במדינת ישראל ביטחון אמיתי, ביטחון שמבוסס על פתרונות ארוכי טווח, על תכנון ועל חשיבה יצירתית, מחוץ לקופסא, על שיתופי פעולה ותכנון אסטרטגי. בכוחו של צה"ל לספק את המעטפת הביטחונית למהלכים מדיניים אלו, ובראש ובראשונה להיפרדות בטוחה מהפלסטינים".

רוסו העיד על עצמו כ"איש של עשייה ולא של דיבורים, עשייה שמכוונת לאזרחים והאזרחיות בישראל, וזו בדיוק הסיבה שאני נמצא כאן היום. לאורך שנות שירותי בצה"ל, פגשתי רבבות רבות של חיילים וחיילות, מעולם לא עניין אותי אם הם ימין או שמאל, אשכנזים או מזרחיים, דתיים או חילונים, יהודים או לא יהודים. כולם היו חיילים למען ביטחון מדינת ישראל.

"כמו בצה"ל גם באזרחות, כולם שווים וכולם אחים. האחדות הזו חסרה לנו היום, ועליה לצאת בקול ברור וצלול מתוך המנהיגות הפוליטית. חוסר האחדות והפלגנות מחלישים אותנו יותר מאשר אויבינו. אני מצטרף היום למערכת הפוליטית, גם כדי לשמור ולחזק את הערך החשוב הזה – האחדות.

"המעבר לשדה הפוליטי אינו קל. לעזוב את מרחב הנוחות ולהצטרף לזירה הפוליטית זו החלטה קשה. את ההחלטה קיבלתי בימים האחרונים, אחרי שיחות עם משפחתי ועם חבריי הקרובים, וכמובן עם אבי גבאי. למרות הרקע השונה, אבי ואני חולקים תפיסת עולם משותפת, על המדינה שלנו, על העתיד שלנו. על הביטחון שלנו. שמחתי שאבי קרא לי לקחת חלק בנבחרת שהוא מוביל. ואני מודה לו על כך.

"אני קורא מכאן לכולנו לחזור הביתה. לחזור לדרך ולערכים. אותם ערכים שהקימו את המדינה הזו. הערכים של תנועת העבודה, עליהם גדלתי בקיבוץ שלי, קיבוץ חולתה. הערכים של מפלגת העבודה – קודם ביטחון, ויד שתמיד מושטת לשלום. מדינת ישראל צריכה את מפלגת העבודה. זוהי המפלגה היחידה שמהווה ערובה בטוחה לשינוי במדינת ישראל, ומדינת ישראל צריכה שינוי. אני שמח לקחת חלק בשינוי הזה".

Leave a Reply

Name *
Email *
Website