“אל תשליכוני לעת מיזוג”

ועד עובדי בנק אוצר החייל הודיע היום (חמישי) על שביתה ללא הגבלת זמן בגין כישלון המגעים מול ההנהלה. השיחות בין הוועד לבין הנהלת בנק אוצר החייל התנהלו על רקע המגעים למיזוג בינו לבין הבנק הבינלאומי. 

הוועד קרא הבוקר לעובדיו בעבר ובהווה לבוא לכנס חירום בסינמה סיטי בגלילות. בכנס, אליו הגיעו 700 איש, הכריזו העובדים כי הם יוצאים לשביתה ללא הגבלת זמן. הוועד הודיע כי כל סניפי הבנק יסגרו ויישארו כך עד שהנהלת הבנק תשוב לשולחן הדיונים לניהול משא ומתן שקוף וישיר. מאות מעובדי הבנק עשו את דרכם מהכנס להפגנה בשדרות רוטשילד בתל אביב, מול בניין ההנהלה.

הסיקור המלא


  • מאבקי עובדים //
    שומרים על האוצר

  • יהיה מיזוג? //
    “שבו עם העובדים”

כנס עובדי בנק אוצר החייל (ועד עובדי בנק אוצר החייל)

בכנס דברו יו"ר ועד עובדי הבנק, מזל בובליל, החשב הכללי לשעבר, פרופ’ ירון זליכה, וסגן יו"ר הסתדרות המעו"ף, עו"ד עדי זמיר. במהלכו, הציגו הדוברים את טענותיהם על סכנות הצפויות מהמיזוג לענף הבנקאות הריכוזי וכן ההשלכות הצפויות על כיסם של הצרכנים הישראלים. הכנס התקיים תחת הכותרת, "אל תשליכוני לעת מיזוג".

עובדי בנק אוצר החייל כבר פתחו בעיצומים בסניפים ברחבי הארץ לפני כשבוע וחצי, זאת לאור כישלון המשא ומתן עם הנהלת הבנק על מהלך המיזוג. במסגרת העיצומים, הוחלט על ידי הוועד כי לא יבוצעו הלוואות צבאיות למשרד הביטחון על כל סוגיהן, לא יינתנו הלוואות לקרנות המדינה ועסקים קטנים ולא יהיה מענה טלפוני בסניפים. בוועד העובדים הדגישו כי ייתכן ויחריפו את הצעדים הארגוניים במידה והמשבר לא יסתיים. "העיצומים החלו היום ולא יפסיקו עד שהנהלת הבנק תסכים לשנות את גישתה ולחזור לשולחן הדיונים למשא ומתן אמתי שיוביל להסכמה משני הצדדים", מסרו.

מהבנק הבינלאומי נמסר:

"התנהלות ועד העובדים פוגעת בעובדי אוצר החייל. ההנהלה הודיעה כי מיזוג אוצר החייל יעשה תוך שימור המותג על כל ערכיו כולל ההטבות הייחודיות ללקוחות, והקשר עם אירגוני הצבא בעיקר משרד הביטחון ומועדון חבר. כמו כן מערך סניפים יישאר וכך גם עובדי הסניפים, שהם מרבית עובדי הבנק. לפיכך אין במיזוג כל פגיעה בתחרות או בלקוחות . נהפוך הוא.

"בנק אוצר החייל היה תמיד חברה בת של בנק גדול: בעשור האחרון היה בבעלות של הבנק הבינלאומי ולפני כן בבעלות בנק הפועלים. לכן מיזוגו תוך שימור המותג התחרותי לא ישנה מצב זה.

"השינוי היחיד יהיה ההתייעלות שתושג תודות לצמצום כפילויות במטה הבנק, כפילויות שאינן תורמות לתחרות במערכת הבנקאית אלא מעמיסות על הוצאות הקבוצה , קבוצה בנקאית בגודל בינוני שמתחרה בענקי הבנקאות, והתייעלות רק מחזקת מעמדה ומקלה עליה להתחרות. באותה נשימה אפשר לומר שעמס הוצאות, למשל כפילויות במטה, מקשות עליה להתחרות.

"לגבי עובדי אוצר החייל – ההנהלה הציעה לעובדים להיקלט בבינלאומי בהסכמי העבודה והשכר של הבינלאומי שהם מהטובים במשק,  אך הועד מסרב לכך ומתעקש על הסכם נפרד, מציג דרישות מוגזמות ונמנע מלקיים משא ומתן. בכך פוגע הועד בציבור עובדי בנק אוצר החייל.

"לגבי העיצומים: המוקד הטלפוני של אוצר החייל פועל וכמובן שגם אתר הבנק והאפליקציה הסלולרית דרכם ניתן ילקבל מידע ולבצע פעולות- פועלים.
אנו מתנצלים בפני הלקוחות על כל אי נוחות שתגרם וקוראים  לוועד לשוב לשולחן המו״מ לטובת העובדים."

Leave a Reply

Name *
Email *
Website