“אף משרד לא קיבל את כל התקציב שהוא צריך כדי לפעול, וכך יהיה בהמשך”

"אף משרד ממשלתי לא קיבל את מאה אחוז התקציב שהוא צריך כדי לפעול בשנים האחרונות, כי השמיכה קצרה ואין מספיק כסף. ככה מתנהל תקציב המדינה. וככה זה יהיה בהמשך, אף פעם אין מספיק כסף לכולם", כך אמר הבוקר (ראשון) מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד בתשובה לטענה כי הייבוש התקציבי פגע ביכולתה של מערכת הבריאות להתמודד עם מגפת הקורונה. באב"ד אמר את הדברים בישיבת הוועדה המיוחדת להתמודדות עם נגיף הקורונה על תוכנית הסיוע הכלכלית שאמורה להתפרסם בשעות הערב. למרות שענה לשאלות חברי הוועדה, נמנע מנכ"ל משרד האוצר מחשיפת פרטים לגבי התוכנית המתגבשת.

לקריאותיהם של ח"כ מתן כהנא (הימין החדש) ונשיא לשכות המסחר אוריאל לין לקצץ בשכר עובדי המגזר הציבורי בתגובה למשבר, באב"ד השיב שהדברים לא יכללו בתכנית הנוכחית ויבחנו בהמשך. עם זאת, אמר כי "יש הרבה צעדי ייעול שאנחנו רוצים לעשות במגזר הציבורי. אני מקווה שכשנגיע לזה חברי הכנסת יעזרו לנו. כשנגיע לזה אנחנו נביא חבילה מלאה לגבי מה צריך לעשות במגזר הציבורי ובכלל. נשים את כל ההתייעלויות שצריך".

בתגובה לטענות שישראל הציעה עד כה את הסיוע הנמוך ביותר מבין כלל המדינות שנפגעו מהמשבר, אמר באב"ד כי "אנחנו נמצאים הרבה מעבר לממוצע שניתן במדינות אחרות". אל מול טענה שזו אמר נשיא התאחדות התעשיינים רון תומר כי "ברור לכולם שישראל לא מסייעת כמו שאר העולם. הנשיא טראמפ דיבר על 2.2 טריליון דולר, אם היו מיישמים משהו כזה ישראל אנחנו מדברים על משהו כמו 140 מיליארד שקלים. אנחנו צריכים לשים 100 מיליארד שקלים כיעד".
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

באב"ד אמר בגובה כי "בפעם האחרונה שבדקתי ארה"ב זה לא כל העולם. החבילה בישראל היא 6% תוצר, זה גבוה ממדינות אחרות". עם זאת, יש לציין כי על פי פרסומים מוקדמים חבילת הסיוע הישראלית תעמוד, ככל הנראה, על כ-40 מיליארד שקלים, כ-2.7% מהתוצר בלבד.

באב"ד רמז שהתכנית תכלול סיוע מוגבר לעצמאים ולקשישים. לדבריו, יינתנו מענקים נוספים לעצמאים, מעבר ל-6,000 השקלים שהובטחו לפני שבועיים, בנוסף להקמת קרנות הלוואה ודחיית תשלומי מיסים. כמו כן, אמר שעובדים מעל גיל 67 יהיו זכאים לדמי אבטלה.

באב"ד סירב להתחייב למתן פיצויים  למגזר העסקי, אך רמז שהתכנית תכלול מענקים, ללא התחייבות המדינה לסיוע שוטף." אנחנו מנסים לאפשר נזילות גבוהה דרך דחיות תשלומים והלוואות" הסביר, "לגבי פיצויים, בעבר הם ניתנו אחרי האירוע כשידענו לאמוד את הנזקים. אין לנו מה לתת פיצוי, כי אין לנו מושג מה יהיה גודל הפגיעה. פיצויים יכולים לגדול פי שלושה כל חודש, והמדינה עלולה להגיע לפשיטת רגל".

עוד הוסיף כי "אנחנו נותנים מענקים. למרות שאנחנו לא יודעים מה יהיה אנחנו משחררים מענקים למשק. מה ההבדל? מענק זה חד פעמי ואני לא מסכן את המדינה. אני לא מתחייב. אני נותן מענק תחום, שאני מכסה אותו לפי גודל הבעיה. כשנגיע למאי ויוני, נראה איפה אנחנו נהיה".

Leave a Reply

Name *
Email *
Website