ארגון שחקני הכדורגל העניק מלגות ל-31 כדורגלנים וכדורגלניות

ארגון שחקני הכדורגל הישראלי העניק אתמול (רביעי) בטקס חגיגי מלגות לימודים ל-31 כדורגלניות וכדורגלנים של כחמשת אלפים שקלים כל אחת. מטרת המלגות היא להבטיח לשחקנים מקצועניים אפשרות לקריירה שנייה ועתיד מקצועי נוסף, וזאת במקביל לפיתוח קריירת הכדורגל.

"קריירת המשחק של שחקן/ית כדורגל היא קצרה ורובם לא יכולים להתבסס על שכרם ככדורגלנים להמשך החיים" אמרה שחקנית אס"א תל אביב וחברת ועד ארגון השחקנים שירלי אוחנה, "לכן חשוב מאוד שבמהלך הקריירה ירכשו לעצמם השכלה גבוהה ו/או מקצוע נוסף לקריירה שנייה כדי להבטיח את עתידם. ואם היוזמה של ארגון השחקנים תעודד ותמריץ שחקנים/ות ללמוד הרי זה מבורך".

טקס הענקת 31 מלגות של איגוד שחקני הכדורגל הישראלי (באדיבות ארגון שחקני הכדורגל הישראלי)

בכך ארגון השחקנים הישראלי מצטרף ליוזמה המבורכת של ארגון השחקנים העולמי FIFPRO. תכנית הדגל שלה הארגון השנה השנה, הנקראת ‘MIND THE GAP’, מטרתה לעודד שחקני כדורגל ברחבי העולם להתחיל ולבנות קריירה מקצועית שנייה במקביל לקריירת הכדורגל. את הפרויקט העולמי מובילים שחקני כדורגל בכירים כגון ג’ורג’ו קייליני מקבוצת יובנטוס ונבחרת איטליה ווינסנט קומפני מקבוצת מנצ’סטר סיטי ונבחרת בלגיה.

????Mind the
.
.
.
.
.
.
.
Gap @VincentKompany backs our campaign with @EUErasmusPlus to encourage pro footballers to take control of their future through further education ????

More here ????????‍???? ????https://t.co/86bfjVXKeW

And here ????‍????????????‍????????????‍????????????‍????
????https://t.co/HsLrIsld7n #staypro pic.twitter.com/dMZUI2ElP7

— FIFPro (@FIFPro) February 20, 2019

קריירת הכדורגל של שחקנים רבים מסתיימת בגיל צעיר בגלל פציעות חוזרות או חוסר יכולת להתפרנס מהמקצוע כשחקן מקצועני. מעטים מאוד הם השחקנים בכדורגל הישראלי שמצליחים לעשות קריירה משמעותית ולהרוויח שכר טוב עד גיל 30 פלוס. התכנית של ארגון השחקנים תעניק הזדמנות לשחקני כדורגל רבים ללמוד ולפתח קריירה מקצועית נוספת במקביל למשחק הכדרגל, קריירה שתוכל לתת להם מענה בעתיד לאחר סיום קריירת הכדורגל.

המלגה שמקבלות שחקניות כדורגל הנשים חשובות במיוחד: ליגת העל בכדורגל הנשים בישראל נחשבת לפי הגדרות אופ"א כחצי חובבנית ולכן שחקניות הכדורגל בישראל נאלצות להשתכר סכומים נמוכים יחסית ולעבוד או ללמוד במקביל למקצוע נוסף שאינו משחק הכדורגל. המלגה תקל על השחקניות בלימודים לפיתוח קריירה שממנה הן אמורות להתפרנס במקביל להיותן שחקניות כדורגל מקצועניות שאינן מקבלות שכר שממנו ניתן להתקיים בלי עבודה נוספת.

עמית כהן מאס"א ת"א מקבלת מלגה מיואב זיו, ניר אלון ושירלי אוחנה, בטקס הענקת 31 מלגות של האיגוד שחקנים. (באדיבות ארגון שחקני הכדורגל הישראלי)

בהודעה רשמית של ארגון השחקנים נמסר "ארגון השחקנים חרט על דגלו את המטרה לעודד את השחקניות והשחקנים לרכוש השכלה וללמוד לקריירה שנייה במהלך הקריירה הספורטיבית .לצורך כך הארגון העמיד קרן בסכום של 200 אלף שקלים לעונה ושחקן או שחקנית אשר מוכיחים כי למדו והשלימו את הלימודים בחלוף שנה זכאים לסכום של עד 5,000 ש"ח."

בין הכדורגלניות שזכו במלגה היו עמית כהן מאס"א ת"א מור שקד ממ.כ רמת השרון ויעל פרץ מבנות נתניה. בין הכדורגלנים שזכו במלגה היו יובל שבתאי ונאור פסר ממכבי פ"ת , שניר שוקר מהפועל רעננה. את המלגות העניקו בשם הארגון חברי הוועד המנהל שירלי אוחנה, יואב זיו וניר אלון. טקס חלוקת מלגות נערך באולם עמיר פרץ בבניין ההסתדרות. הארגון ימשיך במדיניות של מתן מלגות גם בשנה הקרובה ובמשך השנים הבאות.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website