ארה”ב תשקיע טריליון דולר בתשתיות | קרן המטבע מזהירה ממיתון קשה מהצפוי

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מתכוון להודיע על תכנית השקעות בתשתיות בהיקף של טריליון דולר כדי לתמרץ את הכלכלה אחרי סגר הקורונה, כך דווח בפייננשל טיימס. על פי מקורות מקורבים לנשיא, התכנית תכלול השקעה של טריליון דולר לאורך 10 שנים, במטרה לייצר מקומות עבודה והכנסות לעסקים לאורך זמן. מדובר בתכנית השקעות שוות ערך לכ-3.5% תוצר, שתמומן על ידי הממשלה. נכון לעכשיו, תקציב התשתיות הפדרלי של ארה"ב לשנת הכספים הנוכחית ייגמר ב-30 בספטמבר.

הבנקים בבריטניה יצטרכו להקל על בעלי חוב

המפקח הפיננסי של בריטניה התריע בפני הבנקים במדינה על  הצורך לטפל באופן חריג ומקל עם מי שלא יוכל לעמוד בהתחייבויותיו בעקבות משבר הקורונה, כך דווח בגרדיאן. המפקח אמר שעוד לפני משבר הקורונה רמות החוב של משקי בית ועסקים במדינה היו "גבוהות מדי", וכי יהיה צורך לבצע הקלות ושמיטת חובות לאותם מיליוני לקוחות שצפויים להיקלע לקשיים בעקבות המשבר.

קרן המטבע מזהירה ממשבר כלכלי חמור יותר מהצפוי

קרן המטבע צפויה לעדכן את ההערכות למיתון העולמי בשנת 2020, כך דווח בפייננשל ריוויו. הכלכלנית הראשית של קרן המטבע, גיטה גופינאת, כתבה בבלוג הרשמי שלה כי המשבר הביא ל"אי וודאות גדול מאד", וכי הפגיעה בכלכלה העולמית תהיה ככל הנראה גרועה עוד יותר ממה שצפו עד כה כלכלני הארגון.​
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

Leave a Reply

Name *
Email *
Website