ביטחון בצפון: הסכם חדש לעובדי טבע בקריית שמונה עם מכירת המפעל

בשורה לעובדי טבע מיגדה בקריית שמונה: הסכם קיבוצי חדש שנחתם היום (שלישי) שומר על תנאי העסקתם של 170 עובדי המפעל ומבטיח להם רשת ביטחון של שלוש שנים ומענק מכירה לאחר שתצא לפועל עסקת המכירה הנרקמת בימים אלו. ההסכם, שנחתם על ידי ההסתדרות, נציגי ועד העובדים והנהלת טבע מיגדה, מגיע לאחר שורה ארוכות של מחאות. במפעל טבע מיגדה מיוצר המוצר הייחודי "טבעדפטור" המגן על צוותים רפואיים מפני חשיפה לחומרים מסוכנים ומיוצא לעשרות מדינות.

המשא ומתן על ההסכם נמשך חודשים ארוכים, במהלכם הוכרז סכסוך עבודה. עבודת המפעל אף הושבתה מספר פעמים, על רקע המאבק שניהלו העובדים למען הוודאות על עתידם. מההסתדרות נמסר כי לשביעות רצון הצדדים ובשיתוף פעולה מלא, נחתם הסכם הקובע בין היתר כי זכויותיהם של כ-170 עובדי המפעל יישמרו באופן מלא והם יקבלו אופציה לרשת ביטחון תעסוקתי למשך שלוש שנים.

המו"מ על ההסכם נערך בהובלת יו"ר ההסתדרות במרחב גליל עליון יונה פרטוק, מ"מ יו"ר איגוד עובדי המזון והפרמצבטיקה אליעזר בלו, מזכיר האיגוד המקצועי מהמרחב גרשון נאור, חברי הוועד ונציגי הנהלת טבע. המו"מ לווה מצד ההסתדרות על ידי עו"ד אורן שרם מהלשכה המשפטית באגף לאיגוד מקצועי ומאיה וסרמן ואומרי זינגר מאגף הכלכלה.

בראש ההסכמות בין הצדדים נקבע כי כל זכויות העובדות והעובדים ישמרו בעת מכירת המפעל, כולל ההסכמים הקיבוציים וכל ההסדרים שהיו נהוגים ערב המכירה. עם הוצאת המכירה לפועל כלל העובדים יקבלו מענק מכירה בסך של עד 60 אלף שקל בהתאם לוותק – ובסך הכל 5.4 מיליון שקל.

הנהלת המפעל תבטיח רשת בטחון תעסוקתי למשך שלוש שנים לכלל העובדים. במסגרת זאת עובדים שיחליטו לסיים את עבודתם או שהעסקתם תסתיים על ידי ההנהלה עד חודש ספטמבר 2019, יהיו זכאים לפיצויים מוגדלים של עד 175%. עובדים ותיקים שיסיימו את עבודתם בפרישה מוקדמת יזכו אף הם למענקים משמעותיים שיוגדלו בהתאם לוותק. כך למשל, עובדים מעל גיל 50 יהיו זכאים למענק שווה ערך לתשעה חודשי שכר, עובדים מעל גיל 50 עם ותק של 10 שנים יקבל מענק נוסף בגובה שלושה חודשי משכורת.

עובדים שהנהלת המפעל החדשה תחליט שהעסקתם תסתיים יקבלו בנוסף "מענקי פריפריה" בסכומים שינועו בין 5,000 ל-50 אלף שקל, בהתאם לוותק. עובדים ותיקים שיבחרו לסיים את עבודתם במהלך חצי השנה הראשונה שלאחר המכירה, יהיו זכאים לכל המענקים גם יחד.

עוד סוכם במסגרת ההסכם הקיבוצי כי כלל העובדים ייהנו מתוספת שכר בסך 3% בשנה למשך שלוש שנים – ובסך הכל 9% תוספת שכר במשך שנות ההסכם. כלל העובדים יהיו זכאים לבונוס בגין שנת 2018 מחברת טבע, גם אם ימשיכו לעבוד אצל המעסיק החדש.

חבר ועד העובדים, אלון מזרחי: "לאחר תקופה לא פשוטה אנו יכולים לנשום לרווחה ומברכים על כך שהגענו להסכם שמיטיב עם כלל העובדים. אנו מבקשים להודות לכל מי שעמל וסייע במהלך המו"מ על כך שניהלו את המגעים עם הנהלת טבע ללא פשרות".

יו"ר ההסתדרות במרחב גליל עליון, יונה פרטוק, בירך על חתימת ההסכם ואמר: "הצלחנו לשמור על מקום העבודה של העובדים ואפילו שיפרנו את תנאי ההעסקה.  עובדי טבע מיגדה הם הדוגמה הטובה ביותר לנחישות ודבקות במשימה. העובדים עמדו בלחצים בלתי אפשריים ופעלו באחריות ובמסירות לאורך כל הדרך. אני מאחל למעסיק החדש הצלחה והמשך שיתוף פעולה פורה לטובת קריית שמונה והגליל העליון, שכידוע לא משופעים במקומות עבודה".

מ"מ יו"ר איגוד עובדי המזון והפרמצבטיקה אליעזר בלו, הצטרף לדבריו של פרטוק וציין: "העובדות והעובדים המסורים של טבע מיגדה נתנו את מיטב שנותיהם ומרצם למען הצלחת המפעל, ואין צודק מאשר הסכם זה, המבטיח ומעניק להם שקט כלכלי ותעסוקתי ושמירה על זכויותיהם. אני מודה לכל מי שלקח חלק במו"מ, ובנחישות ובאחריות פעל למען הוצאת ההסכם לפועל".

מזכיר האיגוד המקצועי מהמרחב, גרשון נאור: "העובדים עברו תקופה קשה של חוסר ודאות לגבי עתידם, ואני מברך על כך שבהסכם אליו הגענו הצלחנו להשיג תנאים כלכליים מצוינים ודאגה לביטחונם התעסוקתי".

Leave a Reply

Name *
Email *
Website