בישראל לא נתגלה נגיף הקורנה עד כה, אך בסין נפטרו 81 בני אדם מהמחלה

החדשות הטובות: עד כה לא אותרו חולי קורונה בישראל. כל החולים שנחשד כי נדבקו בנגיף הקורונה שוחררו לביתם לאחר שנבדקו בבתי חולים השונים. גם התיירת שאושפזה בבית חולים ברשות הפלסטינית נמצאה כלא חולה בנגיף. לעומת זאת, ברחבי העולם הידיעות המדאיגות ממשיכות להצטבר: בסין 2,835 בני אדם כבר נדבקו בנגיף הקורונה, ו-81 בני אדם מתו בה עד כה, כך על פי גורמים רשמיים. 76 ממקרי המוות נרשמו במחוז הוביי, שבו שוכנת ווהאן. חולה ראשון בבייג’ינג נפטר מהמחלה. גם מדינות נוספות הודיעו כי זוהו נדבקים אחדים, כולם אנשים שהגיעו מסין, ולעיתים קרוביהם שנדבקו מהם. בין השאר אובחנו נדבקים בארה"ב, צרפת, יפן ותאילנד. באף אחת ממדינות אלו לא נרשמו מקרי מוות.

משרד הבריאות בארץ המליץ לציבור להימנע מנסיעות לסין ובמיוחד ממחוז חוביי, וכן ביקשו מהנוסעים להתעדכן בהודעות על הגבלות התנועה המוחלות בסין ובערים השונות בתוכה. במשרד מציינים כי מערכת הבריאות ערוכה ומוכנה, ונמצאת בקשר מתמיד עם ארגון הבריאות העולמי ורשויות הבריאות בעולם ומדגישים כי מי שהגיע מסין ואין לו סימני מחלה – לא צריך להיבדק.

במקרה של הופעת מחלה נשימתית (חום ושיעול) בעת הנסיעה או בתוך 14 ימים מהשהייה האחרונה בסין הבהיר משרד הבריאות כי יש לפנות בהקדם לרופא מטפל בקופת החולים או לחדר מיון. יש להודיע מראש טלפונית וליידע את צוות המיון שהמטופל סובל ממחלה נשימתית ושהה בסין בטרם ההגעה לבית החולים או לרופא המטפל בקופת החולים. כמו כן ביקש המשרד להימנע במקרה כזה מנסיעה בתחבורה ציבורית ולכסות את הפה ואת האף במסכה כירורגית או בבד זמין אחר עד להגעה לבדיקה רפואית.
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

במשפחת וירוס הקורונה נכללים גם הווירוסים השכיחים הידועים כמחלות חורף, ואכן, מרבית החולים בווירוס סבלו מתסמינים קלים בלבד. עד כה, 17 הנפטרים הראשונים מהווירוס וככל הנראה גם מרבית הנפטרים היו זקנים עם בעיות רפואיות קודמות. כמו לווירוסים אחרים הנפוצים בחורף גם ל’קורונה’ אין חיסון ואין תרופה, אך מי שחלה באופן חמור יכול לקבל טיפול רפואי מצילת חיים מבתי החולים.

בינתיים התקבלה החלטה בארגון הבריאות העולמי שלא להכריז על מצב חירום עולמי, מכיוון שלעת עתה הוירוס לא מתפשט בצורה רחבה מחוץ לסין. עוד ציינו כי הארגון נמצא במעקב הדוק אחר המקרים המוכרים.

להימנע ממגע עם חולים, ולהקפיד על שטיפת ידיים

הנחיות משרד הבריאות שפורסמו בחמישי השבוע פונות בראש ובראשונה למוסדות הבריאות למיניהם שהתבקשו לזהות, לדווח ולטפל בחולים שיגיעו אליהם עם תסמינים שמזכירים את תסמיני וירוס הקורונה החדש, זאת כדי שאם יגיע הוירוס לישראל הוא יתגלה במהרה, יבודד, וכך בתקווה גם לא יתפשט. עוד פרסמו במשרד הבריאות אזהרה לנוסעים לסין, אך כרגע לא הזהירו מעצם הנסיעה לסין.

ההנחיות למבקרים בסין הן לשים לב להגבלות התנועה בתוך סין (העיר ווהאן סגורה כרגע), להימנע ממפגש עם אנשים חולים, להימנע מנסיעות במידה וסובלים מחום או משיעול, להימנע ממגע עם חיות ובשר טרי, ולשטוף ידיים באופן תדיר. להנחיות אלו נוספה ביום שישי הנחיה להימנע מביקור שלא לצורך בעיר ווהאן בסין.

גם אזרחים ישראלים שלא נסעו לסין אך היו במגע עם נוסעים לסין וכלל האזרחים, יכולים לצמצם את הסיכויים להידבק בכל נגיפי החורף באמצעות שטיפת ידיים, הימנעות ממגע עם אנשים חולים, והימנעות ממגע עם אנשים בעת מחלה, ובייחוד ממגע עם אנשים עם בעיות רפואיות אחרות וקשישים. אנשים שסובלים מחום, משיעול ומקשיי נשימה מתבקשים לגשת לרופא.

הפעם סין לא מטייחת את הבעייה

בעבר התגלו מקרים חדשים של וירוסים ממשפחת הקורונה. התפרצות וירוס ה-SARS ב-2003 גרמה ל-8,000 מקרי חולי ו-800 מקרי מוות. מדובר בשיעור תמותה של 10%, שיעור שגבוה בהרבה משיעור המוות של הווירוס החדש, אם כי יש לציין ששיעור זה עולה בהתמדה.

במהלך התפרצות הסארס עלו טענות כי סין לא פעלה מספיק כדי לדווח ולעקוב אחר מקרי הווירוס ואף ניסתה לטייח את הבעיה, מה שפגע ביכולת לעצור את התפשטות המחלה. הפעם ציין ארגון הבריאות העולמי כי סין משתפת פעולה ומעבירה מידע רב ואיכותי המאפשר מעקב אחר הסכנה. כרגע עדיין לא ידוע מהו מקור הוירוס וכיצד הגיע לשוק בווהאן.

ממשלת סין מפעילה ניהול חירום במספר ערים. בהונג קונג הוחרז על מצב חירום, בוטלו חגיגות השנה החדשה הסינית והחופשה בבתי הספר הוארכה. בעיר ווהאן, שבה התגלה הווירוס, הושבתה התחבורה הציבורית, הטיסות בוטלו והחלה בנייתו של בית חולים חדש שאמור להיות מוכן בתוך שבוע לקליטת חולים. גם בביג’ינג ביטלו את חגיגות השנה החדשה. ברמה הבינלאומית, הרבה שדות תעופה מפעילים פרוטוקול סינון נוסעים.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website