בניגוד לעמדת היועמ”ש, ועדת הבחירות פסלה את מועמדות עופר כסיף מחד”ש-תע”ל

ועדת הבחירות המרכזית פסלה את התמודדות ד"ר עופר כסיף במסגרת רשימת חד"ש-תע"ל לכנסת, אך אישרה את התמודדות הרשימה עצמה. פסילת מועמדותו של כסיף עברה ברוב של 15 תומכים מול 10 מתנגדים ואילו ההחלטה לאשר את התמודדות הרשימה עברה ברוב של 15 מול 12. לפי החוק, ההחלטה על פסילת כסיף תועבר לאישור בית המשפט העליון. העתירות נגד התמודדות הרשימה וכסיף הוגשו מטעמים של תמיכה בטרור ושלילת קיומה של ישראל כמדינה יהודית או דמוקרטית.

במהלך השבוע המליץ היועמ"ש אביחי מנדלבליט לדחות את שתי העתירות שכן לא הצטברה "מסה ראייתית קריטית" המתחייבת לשם פסילת רשימה. כך נקבע גם לגבי העתירה שדרשה לפסול את מועמדותו של כסיף. מוקדם יותר היום החליטה הוועדה שלא לפסול את מועמדותו של מיכאל בן ארי לכנסת, גם זאת בניגוד לעמדת היועמ"ש שצידד דווקא בפסילה.

"אישור הצעת פסילתי בוועדת הבחירות, ובניגוד להמלצת היועץ המשפטי לממשלה, מוכיח כי את חברי הוועדה מנחה פוליטיקה מפלה ומדירה" מסר כסיף, "לא הדמוקרטיה ושלטון החוק נר לרגליהם, אלא גזענות ושנאה למיעוט הלאומי הערבי-פלסטיני ולכלל הכוחות הדמוקרטיים. יחד עם חבריי, יהודים וערבים, אעתור לבג"ץ ואמשיך במאבק נגד הכיבוש והאפליה ולמען ישראל צודקת, דמוקרטית ושוויונית".

רשימת חד"ש-תע"ל מסרה כי "הזוי ומביש שהבריונים הכהניסטים והמסית אביגדור ליברמן הם שמכתיבים את סדר היום של ועדת הבחירות המרכזית. פסילתו של כסיף היא עוד שלב בצמצום המרחב הדמוקרטי והשתקת כל קול של התנגדות למשטר מפלה וגזעני. חד"ש-תע"ל תמשיך להציג קול צלול וברור למען שלום, שוויון וצדק חברתי. אנו גאים בד"ר עופר כסיף. להתנגד לכיבוש זה לא בניגוד לחוק".

ח"כ עאידה תומא-סולימאן (חד"ש) אמרה בתגובה להחלטה כי "ועדת הבחירות היא ועדה פוליטית שניזונה מסדר היום המסית והגזעני שמוביל אותו נתניהו בתמיכת הימין ושתיקה רועמת של אלה המתיימרים להיות מרכז. אין פלא שאותה ועדה אישררה את הכהניסטים -אותם חיבק נתניהו- ופסלה את כסיף. יש כאלה שמעוניינים לצייר את המצב כאילו ישנם קיצונים משני הצדדים. תהום עמוקה מפרידה בין המסיתים, הגזעניים וקוראי הטרנספר לבין שוחר שלום, צדק, שוויון שנאבק ללא לאות למען חיים לשני העמים כאן. ‘קיצוניות’ האחרונים הוא הדבר הכי שפוי שיש".

ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) שהציג את העתירה בפני ועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-21 אמר כי "היום סימנו לחורשי רעתינו את הגבול וקבענו שבדמוקרטיה הישראלית, מי ששולל את קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית לא יהיה חלק מהמשחק הדמוקרטי".

כאמור, מוקדם יותר דחתה הוועדה את עתירות מרצ, ח"כ סתיו שפיר (העבודה) והתנועה הרפורמית לפסילת מועמדותם של ח"כ לשעבר מיכאל בן ארי ועו"ד איתמר בן גביר מטעם איחוד מפלגות הימין. העותרות הצהירו כי יפנו לבג"ץ בנושא, שכן הוועדה אישרה את התמודדותו של בן ארי בניגוד לעמדת היועץ המשפטי לממשלה, שאמר כי הוא סבור שאין לאפשר את התמודדותו לכנסת.

בהמשך, הוועדה צפויה לפרסם את החלטותיה בסוגיית התמודדות של אלוף (מיל’) טל רוסו במסגרת רשימת העבודה לכנסת, זאת לאחר שנדרשה לספק הסברים בנוגע לתקופת הצינון לה נדרש רוסו כבכיר במערכת הביטחון.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website