בניסיון למנוע עיצומים: עובדי הרכבת וההנהלה יפגשו הבוקר

ועד עובדי הרכבת ונציגי ההסתדרות צפויים להיפגש הבוקר (ראשון) עם הנהלת הרכבת, וזאת במטרה לפתור את המחלוקות בנוגע לסידור העבודה החדש שנכנס לתוקף בשבוע שעבר. נציגי העובדים מסרו שאם לא יושגו הבנות, יתחיל עיצומים בשעה 14:00 – ויופסקו הרכבות בקו כרמיאל-חיפה ובקו ראשונים-לוד.

ביום ראשון שעבר קבע בית המשפט הסדר פשרה, לפיו יכנס לתוקף סידור עבודה חדש, שמאלץ את נהגי הקרונות לנהוג שעות ארוכות יותר, ומנגד -הגביל את כמות הנהגים שניתן לגרוע לטובת הכשרות ל-12, במקום 26 כפי שנקבע במקור. למחרת ההחלטה התריעה הנהלת הרכבת על שיבושים צפויים, לטענתם בשל נהגים שהודיעו כי לא יתייצבו לעבודה. בוועד הכחישו את הדברים, ובסופו של דבר לא נרשמו שיבושים ביום זה.

מוועד העובדים נמסר "אנחנו מקווים שהנהלת החברה תפעל בשיקול דעת למען בטיחות הנוסעים. ככל שהנהלת החברה לא תפעל לשינוי סידור העבודה המסוכן, יתחילו העיצומים".ביום חמישי הודיעו העובדים על העיצומים המתוכננים, וזאת כשהם טוענים כי סידור העבודה החדש שהוחל בשבוע שעבר "מסכן בטיחותית את העובדים ואת ציבור הנוסעים".

מרכבת ישראל נמסר כי "הנהלת רכבת ישראל קוראת לראשי ההסתדרות ולוועד העובדים בראשותה של הגברת גילה אדרעי, להתעשת, לנהוג בשיקול דעת ולגלות אחריות כלפיי מחויבותם לאזרחי מדינת ישראל נוסעי הרכבת. הפגיעה המתוכננת בנוסעים, בסטודנטים ובחיילי צה"ל שחוזרים לבסיסם ביום ראשון -היא צעד כוחני, פרוע ונטול שיקול דעת. כזכור, בית המשפט אישר להנהלת הרכבת להוסיף כחצי שעת נהיגה ביום לנהגי הקטרים באופן שזמן הנהיגה יעמוד על 3 שעות ו-50 ד ביום ( במקום 6 שעות מותרות) ביום וזאת תמורת תוספת שכר. מהלך זה הוא קריטי על מנת לעמוד באתגר הרכבת הפועלת ב 180 אחוז תפוסה. הנהלת הרכבת הכורעת תחת עומס בלתי סביר והנאנקת תחת תכניות התייעלות הכרחית מצפה מהעובדים להיות שותפים באופן חיובי בתהליכים המשמעותיים הנעשים ברכבת ישראל, ולהימנע מפגיעה במאות אלפי הנוסעים".

Leave a Reply

Name *
Email *
Website