בעקבות ההפסדים שנגרמו לחברת אל על מזהירה ההנהלה מפני “החלטות כואבות”

חברות ישראליות ממשיכות להיפגע מהתפרצות נגיף הקורונה בסין, וכעת יתכן שהפגיעה תגיע גם לעובדים. אחרי שבשבוע שעבר פרסמה חברת אל על תחזית לפיה נגיף הקורונה עלול לגרור הפסדים של 30 מיליון ש"ח, אתמול שלחה ההנהלה מכתב לעובדים, שבו נכתב כי "ימים קשים לפנינו ויתכן אף כי ידרשו צעדים דרמטיים והחלטות כואבות".

מטוס אל על (צילום: משה שי פלאש 90)

"אנו בעיצומו של אירוע גלובאלי ומוקדם עדיין לחזות את כל השפעותיו", כתבו בהנהלת החברה. "יחד עם זאת ניתן לומר בביטחון רב כבר עתה כי מדובר בשעת מבחן למדינות העולם ובתוכן ישראל, לענף התעופה ולאל על". הדברים נאמרו בעקבות הפסקת הטיסות לסין והירידה בביקוש לטיסות למזרח הרחוק, שכבר החלו לפגוע בחברה.

גם רשת המלונות פתאל הודיעה שהיא צופה הפסדים בעקבות איסורי הטיסות. הסיבה לירידות היא הירידה בכניסת התיירים מהמזרח, וירידה בביקוש של ישראלים לחופשות.
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

גם חברות ישראליות שחלק ממוצריהם מיוצרות בסין החלו לפעול כדי למנוע הפסדים. בשבוע שעבר חברת המזגנים תדיראן, שספקית המוצרים שלה מייצרת בסין, העלתה מחירים ב-3% וחברת טורנדו העלתה מחירי מזגנים ב-10%. ספקיות המזגנים בסין הפסיקו לפעול לפני כשלושה שבועות בעקבות הוראת הממשלה, אבל אלו חזרו לעבוד השבוע. על פי החברות, כל עוד לא תוחזר ההוראה, לא צפויות פגיעות נוספות בחברות.

בעולם, השפעות נגיף הקורונה ממשיכות להתפשט. אתמול הודיעו אנליסטים יפניים כי המדינה עלולה להיות בדרכה למיתון בגלל הנגיף. אחרי רבעון רביעי של שנת 2019 שבה הכלכלה היפנית הצטמקה ב-6.3%, ביפן צופים כי הנגיף עלול להביא לירידה נוספת של 3% בתוצר הלאומי. יפן היא הכלכלה השלישית בגודלה בעולם, והפגיעה בה מגדילה את החשש מפני התפשטות ההאטה הכלכלית שכבר החלה בשבועות האחרונים בסין. גם גרמניה, הכלכלה הגדולה ביותר באירופה שמייצאת באופן נרחב לסין, צפויה להיפגע מההתפרצות, ואנליסטים גרמניים מעריכים כי המשך התפשטות הנגיף בשבועות הקרובים עלולה להביא לצמיחה אפסית ברבעון הראשון של 2020.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website