ברוסיה מפתחים מספר חיסונים במקביל, פוטין לטראמפ: ״האופטימיות שלך תעזור לך להלחם בנגיף״

ברוסיה מדווחים על מעל ל-1.2 מיליון חולים מאומתים ו-21,251 מתים מנגיף הקורונה. עשרת אלפים חולים חדשים נרשמו בשבת האחרונה במדינה בת 146 מיליון האזרחים. בעקבות עלייה בתחלואה, מתכוננים ברוסיה למה שמסתמן כתחילתו של גל שני.

הממשלה הרוסית החלה להסיר את הסגר בתחילת חודש יוני, ומאז הקיץ המדינה פתוחה כמעט לגמרי. למרות שהשלטונות ניסו לשדר בחודש האחרון שקט וחזרה לשגרה, בעיריית מוסקבה בכל זאת החליטו לא לקחת סיכונים, ופרסמו הנחייה על פיה יש להעביר 30% מהעובדים בעיר, במגזר הציבורי והפרטי, לעבודה מהבית. עובדים מעל גיל 65 הסובלים ממחלות סיכוניות התבקשו לא להגיע לעבודתם בכלל.

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, על פי הניו יורק טיימס, הוא אחד המנהיגים השמורים בעולם (Alexei Druzhinin, Sputnik, Kremlin Pool Photo via AP)

במוסקבה נערכים להתפרצות של גל שני לאחר קיץ עמוס בתרבות ובתיירות, בעיקר פנים ארצית. ההנחיות במהלך החודשים האחרונים ברוסיה היו רופפות מאוד, רבים יצאו לרחובות ולמסעדות בלי מסכות וללא דרישה לשמירת מרחק. בשבועיים האחרונים נרשמו בבירה לבדה מעל ל-2,500 מקרים חדשים.
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

ברוסיה מפותחים מספר חיסונים במקביל, כאשר אחד מהם כבר משווק ל-16 מדינות, וביניהן גם ישראל. ביום חמישי האחרון הודיע ראש עיריית מוסקבה, סרגייי סובייאנין, שהעיר מצפה למשלוח ענק של חיסונים ראשונים נגד קורונה, שפותחו ברוסיה בחודשים האחרונים וכבר נוסו על מאות בני אדם. חיסונים אלו צפוים להיות מאושרים לשימוש עד תחילת נובמבר.

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, העביר הודעה לנשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, בה איחל לנשיא החולה ולאשתו החלמה מהירה: ״אני בטוח שהחיוניות הפנימית שלך, הרוח הטובה והאופטימיות יעזרו לך להתמודד עם הווירוס המסוכן״.

מוסקבה. כל חברי ה״דומה״ נשלחו לעבוד מהבית. 60 מתוך 450 הנבחרים חלו בקורונה (Aleksandr Avilov, Moscow News Agency photo via AP)

נשיא אוקראינה לשעבר, פטרו פורשנקו, שנמלט מהמדינה בעקבות המהפכה הפוליטית ב-2014, בין היתר בגלל קרבתו לשלטון הרוסי וחי מאז ברוסיה, אושפז עם דלקת ריאות ביום שישי האחרון, והוא נמצא במצב בינוני. זאת ימים לאחר שהובחן כחיובי לנגיף הקורונה.

בשבוע שעבר, כל חברי ה״דומה״, הבית התחתון של הפרלמנט המונה 450 נבחרים, עברו לעבודה מרחוק, כאשר מפרוץ המגיפה נדבקו כ-60 מהם בנגיף הקורונה. 18 מתוכם בשבועות האחרונים.

הניו יורק טיימס מפרסם שנשיא רוסיה פוטין, הוא אחד המנהיגים השמורים ביותר בעולם. הנשיא לא נראה על ידי עיתונאים שמסקרים אותו מאז חודש מרץ, ובחודשים האחרונים אינו מרבה לעזוב את משכנו כלל.

המעגל המצומצם שבא עם נשיא רוסיה במגע, מחויב בבידוד של שבועיים לפני כן. את הישיבות שלו עם שרים, חברי הבית העליון והתחתון, ואפילו שידוריו לאומה, עורך פוטין מחדר ישיבות שנבנה עבורו במשכן הנשיאותי. בחדר יש מיקרופונים, מספר מצלמות ומסך שחור ענק תוצרת DELL.

השידורים של פוטין מחדר הישיבות הנשיאותי, והשיחות שהוא עורך עם שרים ואזרחים מן השורה, הפכו לסמן היכר של התקופה. מערכת יחסי הציבור של הנשיא דואגת לשמר אווירה של סדר ושגרה בעוד ממדי הנזק הכלכלי במדינה מתבררים מיום ליום ונתוני התחלואה נמצאים כעת בעלייה. מחאות ברחובות בלרוס נגד הממשל הבלרוסי מטילות צל כבד על הנשיא המבודד.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website